۷.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

سپهر اقتصاد - فرمانده انتظامی قم از توقیف یک دستگاه کامیونت و کشف هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در این استان خبر داد.

به گزارش نیروی انتظامی قم، سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه کامیونت حامل انواع انواع کالای قاچاق را در محور قم-گرمسار متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از داخل کامیون موصوف پنج دستگاه ربات نظافتچی، ۴۷۰ جفت کفش، پنج هزار و ۱۶۷ ثوب پوشاک، ۶۰ عدد کلاه کاسکت مسابقه‌ای، ۲ هزار و ۵۲ بسته ۲۴ تایی مداد رنگی، ۳۰۰ عدد اسباب بازی و ۴۰ عدد عینک شنای قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف و توقیف شد.

فرمانده ناجای قم بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالای مکشوفه بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او با اشاره به دستگیری ۲ متهم تصریح کرد: اموال کشف شده و خودرو توقیفی به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع ذیصلاح تحویل داده شد.

سردار میرفیضی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ اطلاع داده تا پلیس در اسرع وقت رسیدگی و قاطعانه و قانونی برخورد کند.

فرمانده انتظامی استان همچنین کشف حدود سه تُن کابل و سیم برق مسروقه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم، کابل و ترانس‌های شرکت برق در سطح شهر و در نتیجه ایجاد خسارت و تحمیل هزینه‌های سنگین به شرکت توزیع نیروی برق استان و قطعی جریان برق در برخی نقاط و نارضایتی شهروندان، موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

 وی افزود: کارآگاهان با اقدام‌های گسترده اطلاعاتی و میدانی، پی‌بردند که یکی از کارخانه‌های تولید سیم و کابل با سارقان و مالخران در ارتباط است و کابل‌های مسروقه را خریداری می‌کند که با هماهنگی قضایی و حراست شرکت برق استان در قالب اجرای طرح سراسری مبارزه با سارقان سیم و کابل در یک عملیات منسجم، کارخانه موصوف مورد بازرسی قرار گرفت و ضمن دستگیری یک تَن به عنوان مالخر، اموال مسروقه شامل ۲ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع سیم و کابل شبکه هوایی، ترانس برق، شینه‌های مسی، دریچه پُست مخابراتی و سیم تلفن متعلق به شرکت برق استان، کشف شد.

 فرمانده انتظامی استان ادامه داد: کارشناسان فنی شرکت برق استان، ارزش کالاهای مکشوفه را حدود پنج میلیارد ریال اعلام کرد./

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر