روش‌های جدید کشت در میان کشاورزان قمی ترویج می‌شود

مصرف متعادل کود سطح تولید محصولات راهبردی کشاورزی در قم را افزایش داد

سپهر اقتصاد - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: روند انتقال دانش‌ در بخش کشاورزی استان با سرعت بیشتری دنبال شده و روش‌های جدید کشت در میان کشاورزان قمی ترویج می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا حاجی رضا  بیان کرد: روند انتقال دانش در بخش کشاورزی قم متحول خواهد شد و با استفاده از همه ظرفیت‌های در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قم این مساله را به منظور دست‌یابی به سطح بیشتری از تولید محصولات دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش درموفقیت اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت استان، افزود: براساس این راهبرد باید کشت گیاهان آب‌بر در زمین‌های کشاورزی قم محدود شده و به جای آن از گیاهانی استفاده شود که برای رشد به آب کمتری نیاز داشته و در برابر تنش‌های محیطی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین توجه به موضوع دانش‌افزایی کشاورزان قمی موجب کاهش هزینه‌های تولید و در مقابل افزایش درآمد بهره‌برداران می‌شود و این مساله نقش بسزایی در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش کشاورزی به عنوان یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی استان دارد.

حاجی رضا گفت: موضوع‌هایی همچون گسترش کشت‌های گلخانه‌ای و به‌کارگیری هرچه بیشتر سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان از جمله مواردی است که تحقق حداکثری آن را در جریان دانش افزایی کشاورزان قمی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این که در تمامی حوزه‌های کشاورزی قم برنامه‌های مناسبی برای تحول در دستور کار است،‌ تاکید کرد: برای موفقیت در اجرای این برنامه‌ها،‌ مهمترین عامل توجه به موضوع آموزش و دانش‌افزایی بهره‌برداران بخش کشاورزی استان است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر