جذب هزار میلیارد تومان برای تکمیل فاضلاب قم

در جلسه شورای ترافیک استان مقرر شد براساس گزارش پلیس راهور، رفع نقاط حادثه خیز شهر قم در دستور کار شهرداری قم قرار گیرد.

سپهر اقتصاد-ابراهیم معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت تصفیه خانه فاضلاب پردیسان و شبکه فاضلاب در استان، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه فاضلاب در کلانشهرها جزو آخرین شهرها هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، معاون استاندار با بیان اینکه تنها 42 درصد از شبکه شهری به فاضلاب متصل است، مطرح کرد: این موضوع مسائل بهداشتی در استان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: به همین منظور 1000 میلیارد تومان برای تکمیل شبکه فاضلاب اعتبار گرفته‌ایم که 500 میلیارد آن توسط سازمان برنامه و بودجه و 500 میلیارد تومان آن توسط وزارت نیرو تخصیص پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه این اعتبار برای تصفیه خانه و شبکه فاضلاب تخصیص پیدا کرده است، عنوان کرد: در این راستا تلاش کرده‌ایم از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم و بخشی از مسائل حوزه کشاورزی و صنعتی را بتوانیم در این مسیر پیش ببریم. معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده منبع آب پایدار به صورت دائم باتوجه به رویکرد کاربری‌های استان قم تامین شود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.