جلوگیری از شروع فعالیت‌های صنعتی آلاینده در استان اقدام خوبی بود

در جلسه شورای ترافیک استان مقرر شد براساس گزارش پلیس راهور، رفع نقاط حادثه خیز شهر قم در دستور کار شهرداری قم قرار گیرد.

سپهر اقتصاد-به گزارش روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه کارگروه مدیریت آلودگی هوای کلانشهرها که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع هوای پاک در سطح ملی دنبال می‌شود. وی با اشاره به اینکه در این راستا باید برنامه اقدام مشترک تهیه کنیم، عنوان کرد: با این برنامه می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های استان بهره‌مند شویم تا در سال 1402 اقدامات خوبی را رقم بزنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه می‌توان از تجربیات سایر شهرها که اقداماتی در راستای آلودگی هوا انجام داده‌اند استفاده کرد، مطرح کرد: جلوگیری از شروع فعالیت‌های صنعتی ازجمله اقدامات موثری است که در استان در این راستا انجام شده است. معتمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه قم یک شهر زائرپذیر است باید با همکاری شهرداری به دنبال راهکارهایی برای افزایش استقبال شهروندان و زائرین از حمل و نقل عمومی باشیم. وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم زمین‌های کشاورزی اطراف شهر تغییر کاربری پیدا نکنند، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری هرچه بیش‌تر بتوانیم اقدامات خوبی در استان رقم بزنیم. گفتنی است، در این جلسه مقرر گردید، به مناسبت هفته هوای پاک از نیروگاه حرارتی استان قم بازدید و در جلسه آینده کارگروه دستگاه‌های مربوطه گزارش عملکرد خود و برنامه‌‌ریزی انجام شده برای سال آینده را ارائه کنند.
 

 استفاده از انرژی‌های خورشیدی افزایش پیدا کند

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، عباس ذاکریان  در جلسه کارگروه مدیریت آلودگی هوای کلانشهرها که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در استان قم تازه با مشکل آلودگی هوا مواجه شده‌ایم. وی با اشاره به اینکه هنوز به شرایط بحرانی سایر شهرها نرسیده‌ایم، مطرح کرد: باید تلاش کنیم پیش از اینکه شرایط تغییر پیدا کرده و میزان آلودگی هوا در استان قم افزایش پیدا کند، از آن جلوگیری کنیم. فرماندار قم ادامه داد: استفاده از انرژی خورشیدی یکی از ظرفیت‌های خوب استان است که باید با استفاده از این ظرفیت میزان آلایندگی در استان را کاهش دهیم.
خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.