حقی از مردم و دولت در طرح‌ها نباید ضایع شود

حقی از مردم و دولت

حقی از مردم و دولت در طرح‌ها نباید ضایع شود/تأثیر واقعیت‌های میدانی در تصمیم‌گیری

سید محمدتقی شاهچراغی  در جلسه کمیسیون ماده ۳۲ امور اراضی کشاورزی که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، در خصوص مصوبه زمینی که توسط منابع طبیعی با تعهد تبدیل ۲۵ درصد آن به فضای سبز واگذارشده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه این زمین با تائید منابع طبیعی به دلیل شرایط آب‌وخاک امکان کشت ندارد، باید زمین دیگری برای تبدیل به فضای سبز به متقاضی معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، استاندار با اشاره به اینکه در قرارداد هزینه کاشت و نگه‌داری با متقاضی بوده است، مطرح کرد: به همین منظور باید هزینه نگهداری برای مدت‌زمان 20 ساله محاسبه و پس از کاشت از متقاضی دریافت شود، چراکه هزینه نگهداری فضای سبز در زمین جدید با منابع طبیعی است. استاندار قم با بیان اینکه نباید حقی از دولت ضایع شود، عنوان کرد: همچنین در محاسبه هزینه‌های نگهداری نباید به‌گونه‌ای عمل شود که حق متقاضی نیز ضایع شود. وی با تأکید بر اینکه موارد مطرح‌شده در کمیسیون باید مرتبط با واقعیت‌های میدانی باشد، خاطرنشان کرد: در پروژه پمپ‌بنزین و مجتمع رفاهی و خدماتی در بخش خلجستان باید بازدید میدانی توسط معاونت اقتصادی، دبیر کمیسیون، میراث فرهنگی و راهداری انجام شود. شاهچراغی با بیان اینکه در این جلسات باید مصوبات به رای گذاشته شود، تصریح کرد: در این جلسات یا باید خود مدیران حضور پیدا کند و یا اگر نماینده‌ای حضور پیدا می‌کند، مدیر مربوطه باید مسئولیت آن را بپذیرد. وی ادامه داد: همچنین باید تمامی افراد نظرات کارشناسی خودشان را ارائه کنند و تحت تأثیر آرای دیگر قرار نگیرند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه موضوع آب در قم بسیار مهم است، اظهار کرد: در جلسات ستاد تسهیل در خصوص موضوع آب بحث‌های زیادی می‌شود. محسن امیدیان ادامه داد: باید از ابتدای مطرح‌شدن پروژه‌های مختلف موضوع آب را تعیین تکلیف کنیم تا پس از سرمایه‌گذاری و اجرا، مشکلی در حوزه تخصیص و یا عدم تخصیص آب نداشته باشیم. گفتنی است، در این جلسه 17 پرونده مورد بررسی قرارگرفت که با درخواست 13 مورد موافقت و 4 مورد نیز از دستور جلسه خارج شد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.