شبكه و تأسیسات فاضلاب در شهر دستجرد احداث می‌شود

سپهر اقتصاد- شهر دستجرد به عنوان نخستین شهر در کشور، به‌منظور بهره گیری از ظرفیت پساب در فضای سبز شهری، احداث شبکه و تأسیسات فاضلاب در دستور کار قرار داد و حرکت خود را برای تبدیل شدن به شهر سبز آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، معاون امور عمرانی استانداری قم در نشستی که به‌منظور امضا تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب  و فاضلاب استان و شهرداری دستجرد برگزار شد با اشاره با اهمیت اجرای شبکه و تأسیسات دفع بهداشتی فاضلاب در شهرها گفت: امروزه در دنیا اجرای شبکه فاضلاب از ضروریات شهرها به شمار می‌رود.

وی ورود شورای شهر و شهرداری دستجرد به بحث فاضلاب را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به گسترگی فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب در سطح استان، مجموعه مدیریت شهری در دستجرد با دوراندیشی در این زمینه پیشقدم شده است.

مهندس ابراهیم معتمدی ابراز داشت: امیدواریم با توجه به محدودیت منابع مالی شهرداری ترتیبی اتخاذ شده که این پروژه از کمک‌های دولتی نیز برخوردار و هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این نشست با اشاره به مسائل و چالش‌های عدم دفع بهداشتی فاضلاب شهرهای کوچک اظهار داشت: مجموعه شهرداری دستجرد با آینده نگری به موضوع فاضلاب وارد و اجرایی شدن آن را پیگیری کرده است.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: مقرر شد شبکه، تأسیسات و تصفیه خانه فاضلاب توسط شهرداری و با نظارت شرکت آب و فاضلاب در شهر دستجرد اجرا و از پساب آن برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

مهندس حسن بختیاری استفاده از آب شبکه شرب برای آبیاری فضای سبز را از چالش‌های تأمین آب در شهرها برشمرد و اظهار داشت: سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب کمک به تفکیک شبکه‌های آبیاری شرب از فضای سبز است که استفاده از پساب جایگزین مناسبی در این راستا به شمار می‌رود.

حسین طالعی شهردار دستجرد هم در ادامه این نشست، هدف از ورود شهرداری به بحث فاضلاب را حفاظت از محیط‌زیست و استفاده از پساب برای فضای سبز شهری عنوان کرد و یادآور شد: برآورد اجرای شبکه و تأسیسات فاضلاب دستجرد حدود 40 میلیارد تومان است که قرار است از اعتبارات شهرداری، کمک‌های مردمی و در صورت امکان از اعتبارات دولتی تأمین شود.

در پایان این نشست با حضور مهندس معتمدی معاون امور عمرانی استانداری قم تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور ایجاد شبکه و تأسیسات فاضلاب در شهر دستجرد، بین شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری این شهر امضا و مبادله شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.