ظرفیت بودجه حداقل ۸۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم برای ۱۴۰۲

سپهر اقتصاد-صابری رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه شهرداری قم برای سال 1402 ظرفیت بودجه حداقل 8000 میلیارد تومانی دارد، گفت: چشم‌انداز برنامه راهبری بر مبنای تورم نیست و باید با تغییراتی این انعطاف‌پذیری برای برنامه‌های مصوب به وجود آید.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسین صابری با اشاره به اهمیت ایجاد درآمدهای پایدار اظهار داشت: متأسفانه وقتی می‌بینیم شرایط کشور این وضعیت تورمی را دارد، باید از ظرفیت تسهیلات برای پیشبرد و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌ها بهره ببریم. وی با انتقاد از عدم به‌کارگیری استفاده از ظرفیت تسهیلات در شهرداری قم، تصریح کرد: تسهیلات بانکی فرصتی برای توسعه است و باید شهرداری از این ظرفیت بهترین استفاده را ببرد. رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: وقتی می‌توان از این تسهیلات برای افزایش ارزش‌افزوده در شهر استفاده شود چرا از این ظرفیت استفاده نمی‌شود؟. وی در ادامه به اهمیت برنامه‌ریزی عملیاتی برای درآمد اشاره کرد و گفت: برای افزایش درآمد و پیوست های درآمدی نیاز به تغییر سیاست داریم. صابری با تأکید بر اینکه شهرداری قم برای سال ۱۴۰۲ ظرفیت بودجه حداقل ۸۰۰۰ میلیارد تومانی دارد، اضافه کرد: چشم‌انداز برنامه راهبری بر مبنای تورم نیست و باید با تغییراتی این انعطاف‌پذیری برای برنامه‌های مصوب به وجود آید.
 

تورم‌های فزاینده شهرداری‌ها را در اداره شهرها با مشکل روبرو کرده است

اخوان با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی مناسبی برای درآمدزایی پایدار در شهرها صورت نگرفته است، گفت: نوسانات غیرمترقبه آسیب بزرگ در اداره شهرهاست و این سال‌ها برای شهرداری‌ها اداره شهرها را با مشکلاتی همراه شده است.
 مجید اخوان با اشاره به تورم‌های فزاینده در کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته، تورم‌های بالای ۴۰ درصد فشار بسیار زیادی را به بودجه شهرها وارد کرده است. وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی مناسبی برای درآمدزایی پایدار در شهرها صورت نگرفته است، ابراز کرد: شهرداری به‌مانند بنگاه‌های اقتصادی است و باید با برنامه‌ریزی، برای مدیریت بهتر شهر در شرایط مختلف آماده باشد. عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: وضعیت در شرایطی بوده که دیگر نمی‌توان با اقدامات روتین و سیاست‌های سال‌های گذشته، وضعیت درآمدی و هزینه‌ای شهر را کنترل کرد. وی با تأکید بر اینکه متأسفانه نوسانات اقتصادی در سال آینده را نیز نمی‌توان پیش‌بینی کرد، تصریح کرد: نوسانات غیرمترقبه آسیب بزرگ در اداره شهرهاست و این سال‌ها برای شهرداری‌ها اداره شهرها را با مشکلاتی همراه شده است.
 

قم از شهرهای کمتر توسعه‌یافته در حوزه فاضلاب است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به استقبال مردم از لایحه پیشنهاد تبصره آب‌بها، اظهار داشت: شهر قم از نظر توسعه فاضلاب جزء شهرهای کمتر توسعه‌یافته در حوزه فاضلاب بوده و مردم در مناطق مختلف مشکلات زیادی را در این خصوص دارند که با اجرای تبصره سه تا حدودی رفع خواهد شد.
نرجس نیازمند در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لایحه پیشنهاد تبصره آب‌بها، فاضلاب ‌بهاء و حق انشعاب آب و فاضلاب مربوط به تبصره سه شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت: مطالبات مردمی در خصوص توسعه انشعاب فاضلاب زیاد بوده و بارها نامه‌هایی را به شورای اسلامی فرستاده‌اند. وی منطقه بندی در نوع پرداخت حق انشعاب فاضلاب را موردتوجه قرار داد و افزود: باید در عدد حق انشعاب تجدیدنظر شود، زیرا محلات محروم در بعضی از مناطق وجود دارد که نمی‌توانیم تمام منطقه را یکسان در نظر بگیریم. رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: استقبال مردم از این طرح قطعی است، زیرا شهر قم از نظر توسعه فاضلاب جزء شهرهای کمتر توسعه‌یافته در حوزه فاضلاب بوده و مردم در مناطق مختلف مشکلات زیادی را در این خصوص دارند که با اجرای تبصره سه تا حدودی رفع خواهد شد.
 

حق انشعاب آب و فاضلاب در مناطق مختلف قم عدالت محور نیست

مسگری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: باید اعداد و ارقام در لایحه پیشنهاد تبصره سه شرکت آب و فاضلاب مربوط به آب بهاء، بازنگری شده و عدالت در میزان پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب بر اساس سطح برخورداری مناطق سنجیده و تعیین شود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم،  محمود مسگری در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه پیشنهاد تبصره سه شرکت آب و فاضلاب مربوط به آب بهاء، فاضلاب بهاء و حق انشعاب در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: منطقه بندی که برای پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب تعیین‌شده، عدالت محور نیست. وی با بررسی مناطق به‌صورت تفکیک‌شده افزود: ما در منطقه چهار، خیابان یزدانشهر را داریم که بخش کم برخورداری بوده و نمی‌توانیم با سایر محدوده‌های منطقه چهار هزینه حق انشعاب آن را یکسان ببینیم و با تقسیم‌بندی شهر به این شکل مخالف هستم. نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان تأکید کرد: باید اعداد و ارقام بازنگری شده و عدالت در میزان پرداخت حق انشعاب فاضلاب بر اساس سطح برخورداری مناطق سنجیده و تعیین شود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.