عزم جدی استان برای حل مشکلات دانش‌بنیان‌ها

توان قم در طرح نهضت ملی مسکن بیشتر از سهمیه ابلاغی است

برخی از مشکلات دارای پیشینه طولانی‌مدت هستند/عزم جدی استان برای حل مشکلات دانش‌بنیان‌ها

سپهر اقتصاد-سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اقتصاد دانش‌بنیان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید مشکلات و نکات شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت اختصاصی پیگیری شود، اظهار کرد: توافق مجموعه 80 هکتاری وزارت علوم و وزارت جهاد کشاورزی اتفاق خوبی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، استاندار قم ادامه داد: این مجموعه مرکزی برای اقدامات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایجاد خواهد شد. وی با بیان اینکه معرفی محصول از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی است، مطرح کرد: مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیانی که مورد تائید پارک علم و فناوری هستند، می‌توانند از ظرفیت صداوسیمای استان قم نیز استفاده کنند. شاهچراغی با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فروگذار نخواهیم کرد، عنوان کرد: اعتقاد مجموعه استان بر این است که باید جلسات خروجی داشته و مؤثر باشد. وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان گلایه‌های به حقی دارند، خاطرنشان کرد: این دغدغه‌ها درست و به جا بوده که پیگیری و رفع آن‌ها خروجی عینی جلسه است. استاندار قم با اشاره به اینکه برخی از قوانین و مقررات کشور یکدیگر را نقض خواهند کرد، تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان در مواردی که نیاز به پیگیری‌های ملی باشد، آمادگی لازم برای حل مشکلات را دارد. وی با بیان اینکه برخی از مشکلات یک‌شبه نبوده و پیشینه‌ ای طولانی‌ دارد، یادآور شد: متأسفانه آن‌طور که باید برای حل این مشکلات تلاش نشده ولی امیدواریم در دولت جدید با همراهی و همدلی بیش‌تر این موانع برطرف شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، نیز اظهار داشت: با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان شرایط بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجادشده است.
سید مهدی قریشی با اشاره به توجه دولت به این موضوع افزود: طی این چند ماه آیین‌نامه‌های مختلفی برای حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت معدن و تجارت، آموزش و پرورش، وزارت کشور، سلامت، صنعت نفت، علوم تحقیقات و فناوری و اقتصاد در دولت تصویب و ابلاغ‌شده است که باید توسط دستگاه‌های متناظر پیگیری و اجرا شود. وی ظرفیت‌های موجود در این آیین‌نامه‌ها را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با مطالعه و بررسی دقیق قوانین، نسبت به شناسایی ظرفیت‌های قانونی، تکالیف دستگاه اقدام نموده و برنامه عملیاتی خود را برای توسعه دانش‌بنیان‌ها در حوزه کاری خود ارائه نمایند.
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.