لزوم افزایش طبقات تشویقی برای توسعه بافت فرسوده در قم

سپهر اقتصاد-به گزارش روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم  در جلسه کمیسیون ماده 5 که در سالن جلسات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای فعالیت در حوزه بافت فرسوده باید با نقشه و برنامه مشخص وارد شویم. وی ادامه داد: نوسازی در بافت فرسوده قم 2 طبقه بوده است و یک طبقه تشویقی دریافت می‌کرد و به 3 طبقه می‌رسید، ولی برای افزایش حمایت از نوسازی در این محدوده پیشنهاد داریم یک طبقه تشویقی دیگر به متقاضیان داده شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: باید مشوق‌های بافت فرسوده افزایش پیدا کند تا بتوانیم این موضوع را در استان قم ساماندهی کنیم.  

رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در کارگروه استانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه باید قیمت نهایی ساخت مسکن برای مردم مشخص شود، گفت: مردم و متقاضیان برای برنامه‌ریزی پرداخت‌ها باید ابتدا از شیوه و مبلغ پرداخت‌ها مطلع شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی  در جلسه شورای تأمین مسکن استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در ساخت مسکن ملی، اولویت ما مصوبات سفر رئیس‌جمهور است و مطابق این مصوبات باید اقدام شود. وی با اشاره به اینکه باید قیمت نهایی ساخت مسکن برای مردم مشخص شود، عنوان کرد: مردم و متقاضیان برای برنامه‌ریزی پرداخت‌ها باید ابتدا از شیوه و مبلغ پرداخت‌ها مطلع شوند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه شهرداری باید همکاری بیش‌تری مخصوصا در محدوده پردیسان داشته باشد، مطرح کرد: اگر شاهد تغییر رویه نباشیم مراحل احداث مسکن و رفع مشکلات پردیسان با چالش‌هایی روبرو خواهد شد. وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، نظام‌مهندسی، شهرداری و ... برای نهضت ملی مسکن تشکیل‌شده که باید بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را در همین کارگروه رفع کنند. معتمدی طرح احداث مسکن کارگری را مدنظر قرار داد و افزود: در این طرح جمع‌بندی‌های انجام‌شده را برای زمین‌های شمال منطقه 3 انجام داده‌ایم.
     
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.