نوسانات قیمتی از دلایل عدم توسعه پل‌های عابرپیاده مکانیزه در قم

سپهر اقتصاد- مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در چند سال گذشته همیشه در برنامه‌های جاری مدیریت شهری بوده که به خاطر نوسانات بازار و عدم جذابیت برای سرمایه‌گذاران، با بی‌میلی آن‌ها همراه شده است.
وی با اشاره به جمع‌آوری پل مکانیزه میدان شهید مطهری بیان کرد: این پل به خاطر ادامه عملیات عمرانی محدوده میدان و مجاورت مستقیم آن جمع‌آوری شد تا فضای کافی برای بهره‌برداری از ایستگاه مترو در این نقطه از شهر ایجاد شود. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اظهار داشت: تا پایان سال ۶ مورد از پل‌های عابر پیاده معمولی در نقاط پرتردد به‌خصوص در محدوده مراکز درمانی، مکانیزه خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه شهروندان تمایل و علاقه چندانی برای استفاده از پل‌های غیرمکانیزه از خود نشان نداده‌اند، تصریح کرد: بخشی از این پل‌ها هم‌اکنون به محل تبلیغات مراکز مختلف تجاری و اقتصادی تبدیل‌شده و کارکرد اصلی خود را از دست داده‌اند. شعبان زاده، آرام‌سازی ترافیکی را راهکار مهم در مدیریت مطلوب ترافیک و عبور از عرض خیابان برای عابران پیاده و همچنین کاهش تصادف‌های شهری دانست و گفت: در نگاه کلان و کارشناسی، نصب پل در هر نقطه‌ای که تقاضا برای آن وجود دارد امر معقولی به خاطر عوارض جانبی آن برای کسبه و بازاریان، معارضین محلی، اشراف به حریم زندگی برخی از شهروندان و هزینه‌های بالای اجرای آن، نیست. وی ادامه داد: آرام‌سازی ترافیکی شاه‌کلید اصلی در محورهای پرتردد شهری است که می‌تواند در قالب طرح‌های مختلفی مانند اجرای نقوش استاندارد، افزایش سرعت کاه‌ها و چراغ‌دار کردن تقاطع‌های شهری انجام گیرد. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بابیان اینکه برای مکانیزه کردن هر پل عابر پیاده افزون بر ۴ میلیارد تومان و نصب آسانسور نیز ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: طی ماه‌های اخیر ۲ آسانسور در پل‌های عابر پیاده بلوار عمار یاسر نصب‌شده که با استقبال شهروندان مواجه شده است.
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.