همکاری با پارک‌ علم و فناوری فرصتی برای شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان است

سپهر اقتصاد- مدیرکل، معاونین، مدیران و روسای نواحی آموزش و پرورش استان قم از پارک علم و فناوری استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری استان قم، علیرضا رحیمی در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد با اشاره به اهمیت پارک علم و فناوری گفت: این‌که نهاد مهمی مثل پارک علم و فناوری استان در این ساختمان‌های مسکونی مستقر شده است زیبنده استان قم نیست و من یقینا برای کمک به رفع مشکلات زیرساختی و فضای کالبدی مورد نیاز در سطح استان مدافع پارک خواهم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین وجود پژوهش‌سراها و گروه‌های آموزشی را از جمله ظرفیت‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: از آن‌جایی‌که همکاری با پارک‌ علم و فناوری فرصتی برای شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان است آمادگی داریم تا از کلیه ظرفیت‌های موجود برای ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز رییس پارک علم و فناوری استان قم به اهمیت شعار سال اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” حقیقتا موهبت بزرگی در ارتقاء جایگاه پارک‌های علم و فناوری بود تا به این واسطه بیشتر از گذشته در سطح دولت و جامعه مورد توجه واقع شوند. دکتر رهسپار فرد با اشاره به این‌که دولت سیزدهم شعار دولت مردمی را سرلوحه  اقدامات خود قرار داده است افزود: با عنایت به همین موضوع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مردمی‌سازی فناوری را به عنوان هدف اصلی در حوزه فناوری و نوآوری دنبال می‌کند که محقق شدن آن در گرو همکاری نظام آموزش و پرورش است که بیشترین ارتباط را با اقشار مختلف مردم دارد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خلاقیت می تواند سبب بروز نوآوری و ایجاد پاسخ جدید و خلاقانه به مسائل حال و آینده کشور باشد لذا یکی از برنامه‌های اصلی پارک توجه بیشتر به دانش آموزان مستعد است تا آن‌ها را به سمت پرورش ایده‌هایشان و کارآفرینی سوق داده و از این طریق موجب افزایش امید و انگیزه در جامعه شود. رییس پارک علم و فناوری استان افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ نوآوری بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های خلاقیت و شکوفایی است که به‌موجب آن دانش‌آموزان می‌توانند هم از دوره‌های آموزشی و توانمندسازی استفاده کنند و هم اصول تیم‌سازی و ملزومات ورود به مرکز رشد و راه‌اندازی یک کسب و کار فناورانه را فرا گیرند. دکتر رهسپار فرد در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری پارک علم و فناوری استان و  اداره‌کل آموزش و پرورش شاهد راه‌اندازی پارک علم و فناوری کودک و نوجوان در استان قم باشیم.  
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.