به گزارش روابط عمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلامپور با اشاره به کاهش هزینه و افزایش بهرهوری در کسب و کارهای اینترنتی اظهار داشت: در زمان شیوع کرونا اکثریت ۳۹ هزار پروانه فعال کسب و کار در استان متناسب با نوع کسب و کارشان به سمت فروش اینترنتی گرایش پیدا کردند.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ایجاد یک پورتال اختصاصی برای هر کسب وکار مقرون به صرفه نبود، رویکرد در استان، طراحی و استفاده از سکوهای نرمافزاری بود و با این رویکرد هزینه تمام شده فروش اینترنتی برای کسب و کارها کاهش یافت و تنها در یکی از این سکوهای نرم افزاری برای حدود ۵۰۰ تَن اشتغال زایی شد، و از طرفی قیمت نهایی برای خریدار هم مناسبتر بود.
غلامپور بیان داشت: در دوران بیماری کرونا، مصرف پهنای باند استان ۲.۵ برابر شد که این مهم نیز با ارتقای زیرساختهای دسترسی اینترنت و شبکه ملی اطلاعات صورت گرفت و در خدمت کسب و کارها قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در مورد نسل پنجم شبکه ارتباطی نیز، کارور اول در استان به عنوان دومین استان برغم مشکلهای خرید تجهیزات نسبت به راهاندازی ایستگاه تلفن همراه مبتنی بر نسل پنجم در اسفند سال ۱۳۹۹ پرداخت، ولی در این راستا همگرایی و هم افزایی تمام اجزا بخش دولتی و خصوصی برای پیشرفت بهتر طرح ضروری است.
این مسئول با اشاره به این موضوع که هم اکنون از ۲۲۵ روستای استان، ۱۷۹ روستا دارای ارتباطات ثابت هستند و به تازگی مشکلهای هفت روستا نیز رفع شده گفت: در بخش ارتباطات سیار هم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل است.
نظرات