به گزارش شهرنیوز، عباس ذاکریان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم که با موضوع کنترل و کاهش تصادفات در دادگستری کل استان برگزار شد، با اشاره به تصویب طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر قم در وزارت کشور اظهار داشت: این طرح افق شهر قم در ۱۴۱۲ در حوزه حملونقل و ترافیک را مشخص میکند.
وی خاطرنشان کرد: با تصویب این طرح که برای آن زحمات بسیاری کشیده شده، نقشه راه حملونقل و ترافیک شهر قم کاملاً مشخص است.
فرماندار قم با اشاره به انجام مطالعات علمی برای تدوین طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر قم گفت: اطلاعات تصادفات شهری در این طرح استفاده و تحلیلشده است.
وی اجرای پروژههای ترافیکی شهر قم بر مبنای این طرح بالادستی را مورد توجه قرار داد تأکید کرد: امتداد مسیر کاهش تصادفات نیز بر مبنای همین مطالعات میسر است.
ذاکریان با اشاره به لزوم افزایش تعداد موتورسیکلتهای ثبت تخلف ساکن در قم افزود: در شهر قم به این دلیل کمبود پارکینگ، معضل پارکهای دوبله سبب تصادفات و ترافیک میشود.
وی ادامه داد: خودروهای ثبت تخلف ساکن در معابر ایجاد ترافیک کرده و کارایی لازم را ندارند اما موتورسیکلتها میتوانند بسیار مؤثر باشند.
فرماندار قم با بیان اینکه تحلیل آمار تصادفات باید دقیق باشد گفت: در سال ۱۴۰۱ بحث افزایش تردد را به دلیل تمام شدن مسئله کرونا داشتیم که افزایش تصادفات در این سال طبیعی است.
وی با اشاره به مقایسه تعداد فوتی تصادفات شهر قم با دیگر کلانشهرها ادامه داد: سنجش تعداد فوتی نسبت به تعداد تردد شاخص خوبی برای مقایسه است.
سهم ۴۵ درصدی راکبان موتورسیکلت در حوادث رانندگی
رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در تصادفات یک سال گذشته، جانباختگان خودرویی ۱۴ درصد، دوچرخه ۲ درصد، عابر پیاده ۳۹ درصد و جانباختگان موتورسیکلتسوار ۴۵ درصد بودهاند.
به گزارش شهرنیوز، سرهنگ غلامرضا صدفی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم که با موضوع کنترل و کاهش تصادفات در دادگستری کل استان برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته سهگانه کنترل حوادث رانندگی بلوار غدیر اظهار داشت: این بلوار جز مناطقی است که از نظر سوانح رانندگی بیشترین تصادفات را دارد.
وی افزود: اقدامی که در این راستا با همکاری شهرداری انجام گرفت، آرامسازی سرعت بود که این امر موجب شد، درحالیکه سال گذشته ۱۷ نفر در تصادفات بلوار غدیر فوت کرده بودند، طی ۶ ماهه نخست سال جاری تصادفات اینچنینی نداشته باشیم.
رئیس پلیس راهور استان قم اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۶ تصادف منجر به فوت در شهر قم رخ داد و سال گذشته نیز ۱۱۲ نفر فوت کردند که ۳۰ درصد افزایش داشته است، همچنین در تعداد متوفی ۱۹ درصد افزایش در تعداد کل تصادفات وجود داشت.
وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات طی ۱۲ ماهه گذشته عدم توجه به جلو بوده است، خاطرنشان کرد: در برخورد با تخلفاتی که به علت حواسپرتی راننده اتفاق میافتد، شدت لازم به خرج داده میشود.
صدفی یادآور شد: محل فوت متوفی طی ۱۲ ماهه گذشته، ۶۹ درصد در بیمارستان و ۳۱ درصد در صحنه و ۸۶ درصد آقا و ۱۴ درصد خانم بوده است؛ همچنین جانباختگان خودرویی ۱۴ درصد، دوچرخه ۲ درصد، عابر پیاده ۳۹ درصد و جانباختگان موتورسیکلتسوار ۴۵ درصد بودهاند.
وی بلوار غدیر و بلوار شهید خداکرم را حادثهخیزترین محورها دانست و افزود: در تمامی تخلفات حادثهساز افزایش برخورد در شهر قم را شاهد بودهایم.
رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به افزایش برخورد با سرعت غیرمجاز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ برخورد با تخلف سرعت ۴۹ هزار مورد بود، اما سال گذشته نزدیک به ۱۱۴ هزار مورد برخورد صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در زمینه توقیف وسایل نقلیه مواردی از جمله دور زدنهای شبانه و مواردی که امنیت ترافیکی را به هم میزنند، مورد توجه قرار دارد.
صدفی ابراز کرد: برای رانندگانی که تخلفات پرخطر انجام دادهاند، بهصورت قانونی نمره منفی در گواهینامه درجشده و توقیف گواهینامه رانندگی در شهر قم ۱۸ درصد نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا کرده است.
رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در تصادفات فوتی طی پنجماهه نخست سال به نتیجه مورد نظر نرسیدیم، اما تصادفات جرحی کاهشیافته است، همچنین تخلفات حادثهساز ۲۰ درصد افزایش نسبت به پنجماهه سال گذشته داشته است.
وی عنوان کرد: میزان و مبلغ جریمه با شرایط امروزی جوابگوی بسیاری از تخلفات نیست بلکه باید تغییراتی در آن انجام شود.
نظرات