سپهر اقتصاد-معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: با استفاده از تجربههای شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینهها، شاهد کاهش قابلتوجه هزینههای اجرای تونل مکانیزه مترو قم هستیم.
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، عماد معینی با اشاره به حفاری تونل مترو قم اظهار داشت: عملیات حفاری مکانیزه تونل متروی قم که در شهریورماه سال 1392 آغاز شد بود، در بهمنماه سال 1395 با 10 هزار و 283 متر حفاری به پایان رسید.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم، حجم خاکبرداری را 712 هزار مترمکعب با مقطع خاکبرداری 69/25 متر دانست.
وی ضمن ارائه نحوه محاسبه هر متر حفاری تونل مکانیزه، بیان کرد: مهمترین دغدغه از ابتدای شروع فعالیت عمرانی پروژه مترو قم، کاهش و مدیریت هزینهها در عین رعایت استانداردها و الزامات فنی و همزمان استفاده از شرکتهای دانشبنیان در زمینه نوآوری و توسعه صنعت ریلی در سطح کشور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربههای شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینهها، شاهد کاهش قابلتوجه هزینههای اجرای تونل مکانیزه مترو قم هستیم.
نظرات