اصلاح ساختار بودجه 1400 با خلق منابع درآمدی و حذف نقاط ابهامی

سپهر اقتصاد: رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: اصلاح ساختار بودجه سال آینده در دستور کار جدی مجلس است تا از امکانات موجود در کشور همه اقشار جامعه بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم ،دکترعلیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه پیشنهادی دولت و اشکالات وارد به آن گفت: با اصلاحاتی که در کمیسیون های مجلس صورت گرفته، تلاش می کنیم از انحراف بودجه 1400 جلوگیری و اشکالات جدی آن را برطرف کنیم.

وی بخشی از درآمدهای پیش بینی شده در لایحه بودجه را دور از دسترس خواند و افزود: به منظور رفع این نواقص کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به دنبال خلق منابع درآمدی و حذف نقاط ابهامات لایحه دولت است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت و اصلاح آن توسط مجلس گفت: 2436 هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده است که 930 هزار میلیارد آن در بخش عمومی و مابقی در بخش شرکت ها در نظر گرفته شده است.

اصلاح ساختار بودجه 1400 با خلق منابع درآمدی و حذف نقاط ابهامیزاکانی از دو خبر خوب برای بخش تولید در بودجه سال آینده خبر داد وگفت: ارائه تخفیف به تولید کنندگان در حوزه مالیاتی با تقلیل مالیات 25 درصد به 20 درصد و معافیت مالیاتی اصناف با سود 100 میلیون تومان از برنامه های بودجه سال آینده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ایجاد ثبات و تامین کسری بودجه دولت، تقسیم درست ثروت در کشور، تامین نیازهای پایه، اصلاح سیاست گذاری های  غلط و رفع موانع تولید و صادرات را از محورهای کاری  مجلس در بررسی بودجه برشمرد و گفت: با بودجه ای که دولت تنظیم کرده است استخوان های مردم خورد می شد، تاب آوری اجتماعی کمتر و ریشه بخش های زیادی از جامعه زده می شد که مجلس در این راستا به دنبال جراحی و اصلاح است.

 

اصلاح ساختار برای جلوگیری از فرار مالیاتی 200 هزار میلیارد تومانی، توجه به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مسکن جوانان، افزایش بودجه حوزه ها و  توجه به بورس هم از دیگر موضوعاتی بود که نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه آنها سخن گفت.

 

 

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه