اغاز رزمایش مدیریت مصرف برق در قم

سپهر اقتصاد- رزمایش شهید عباسپور، با هدف مدیریت مصرف برق، همزمان با سراسر کشور در قم آغاز شد.

رزمایش مدیریت مصرف برق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ،جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در حاشیه آغاز این رزمایش که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد گفت: در این طرح بسیجیان با هدف کمک به صنعت برق و کاهش خاموشی ها در کشور وارد میدان می‌شوند و با تبلیغ، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین کنترل و نظارت میدانی مانع از اتلاف انرژی در بخش های مختلف می شوند.

سرهنگ موحد گفت تمامی بسیجیان استان از جمله بسیج کارمندان، محلات، کارگری، اصناف، فضای مجازی، صدا و سیما و… در این طرح همکاری می‌کنند.

وی خشکسالی و گرمای زیاد هوا را از جمله عوامل محدود کننده تولید برق در سال جاری عنوان کرد و گفت: طرح شهید عباسپور (وزیر نیروی دولت شهید رجایی) با هدف کاهش خاموشی‌ها از امروز آغاز و تا ۳ هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق نیز در این جلسه از تخصیص ۷۵۱ مگاوات  برق برای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیاز فعلی استان بیش از ۹۰۰ مگاوات در روز است.

آقای آهنین پنجه با اشاره به اعمال برخی خاموشی ها در بخش صنعت و کشاورزی گفت: در روزهای گذشته هیچ گونه خاموشی به دلیل عدم تامین برق مورد نیاز و مدیریت مصرف برق در بخش خانگی اعمال نشده اما با توجه به پایین بودن حجم تخصصی برق استان از مرکز به ناچار خاموشی هایی در بخش صنعت و کشاورزی اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: صنایع سنگین از جمله فولادی‌ها و پتروشیمی ها در حال حاضر با ۱۰ درصد از توان خود فعالیت می‌کنند اما در دیگر است صنایع خاموشی ها از ساعت ۱۲ تا ۲۱ اعمال می شود.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه