افتتاح ۲ طرح صنعتی در استان قم

سپهر اقتصاد- دو طرح صنعتی امروز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی محمودآباد قم به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ افتتاح ۲ طرح صنعتی در استان قم مدیر عامل شرکت تولیدی ظرفیت این واحد صنعتی را ۱۸ هزار تن انواع پلی اورتان و مواد اولیه مورد نیاز کفش، سپر و داشبورد خودرو عنوان کرد و افزود: این خط تولید با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان راه اندازی شده است.
فاتح با اشاره به اینکه با آغاز به کار این خط تولیدی ، استان قم به عنوان چهارمین تولید کننده پلی اورتان در کشور تبدیل می‌شود گفت: راه اندازی این خط تولیدی با توان علمی جوانان ایرانی صورت گرفته که زمینه اشتغالزایی ۴۰ نفری شده است.
واحد تولید کننده واشکوت انواع مبدل و کاتالیست خودرو با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان نیز دومین طرح افتتاح شده امروز بود.
مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه افتتاح این طرح باعث کاهش ۴ میلیون یورور ارز بری در صنعت خودرو می‌شود گفت: ظرفیت تولید این خط تولیدی ۵۰۰ هزار قطعه مونولیت مبدل و کاتالیست انواع خودرو‌ها می‌باشد.
شوندی با اشاره به اینکه در تولید واشکات تمام موازین استاندار یورو ۵ رعایت می‌شود افزود: پیمایش خودرو‌ها با مجهز شده به این نوع کاتالیست‌ها به ۱۶۰ هزار کیلومتر در سال می‌رسد.
بهرام سرمست استاندار قم نیز اظهار داشت: قم به‌لحاظ همجوار بودن با تهران و خودروسازی‌های بزرگی که در سطح کشور وجود دارد، زمینه خوبی برای خودروسازی دارد. وی ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری زمین مورد نیاز جهت احداث واحد تولید خودرو گفت: ما در قم از حضور واحدهای خودروسازی که در تهران فعالیت می‌کنند، استقبال می‌کنیم تا بتوانیم گسترش واحدهای خودرو سازی را در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت داشته باشیم. سرمست همچنین مسائل و مشکل‌های واحدهای قطعه ساز و ضرورت داشتن نظر مساعد به‌آنها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی که از این واحدها انجام می‌دهیم، مطالبه‌های زیادی را مطرح می‌کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست کلی استان در مقوله تولید را پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن دانست و گفت: در سال‌های اخیر و همچنین سالجاری در قالب طرح سه‌شنبه‌های اقتصادی به‌همراه مدیران اجرایی و دستگاه‌های خدماتی با بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی استان سعی کردیم، پشتیبان آنها باشیم. وی تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران را خط قرمز این استان توصیف کرد و افزود: تاکید بر بومی سازی و تقویت ساخت داخل اولویت سیاست‌های اقصادی استان بوده است. استاندار قم ،  استفاده از دانش و اقتصاد دانش بنیان و توسعه واحدهای دانش بنیان و همچنین صرفه جویی ارزی و تولید صادرات محور  را از سیاست‌های کلی حاکم بر مدیریت استان ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۳۷ واحد راکد را به‌مدار تولید بازگرداندیم، در حالی که روی ۲۵ واحد هدف گذاری کرده بودیم. وی ‌توسعه واحدهای موجود را نیز محور سیاست‌گذاری‌های استان در امر تولید برشمرد و گفت: واحدهایی که موفق بودند را به‌مدار تولید وارد کردیم. سرمست اضافه کرد: در سال ۹۹، فعالیت ۸۵ واحد توسعه ای را در استان داشتیم، و امسال نیز برای ۹۲ واحد برنامه ریزی داریم. وی با اشاره به‌اینکه امسال خروج ۳۸ واحد تولیدی از حالت رکود را در دستور کار داریم، یادآور شد: در سه ماهه نخستین سال جاری ۱۰ واحد راکد به‌مدار تولید بازگشتند و از زمان بندی تعیین شده نیز جلوتر هستیم. استاندار قم صرفه جویی ارزی طی سال گذشته به‌مبلغ ۹۷ میلیون دلار را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال نیز هدف گذاری برای ۱۰۵ میلیون دلار است که به‌این هدف نائل خواهیم شد. وی در پایان با قدردانی از تلاش همه صنعتگران و معدن کاران استان که در کنار همه اولویت‌ها و ماموریت‌های خود، گسترش صنعت را در استان دنبال می‌کنند، بیان کرد: این یکی از سیاست‌های واقعا اصولی و درستی است، که از مزیت رقابتی استان بتوانیم در این زمینه استفاده کنیم.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر