افزایش جوجه ریزی در مرغداری‌های قم

سپهر اقتصاد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار: در فروردین امسال میزان جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغداری استان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه نسبت به اسفند افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، غضنفری در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال جدید که به صورت ویدئو کنفرانسی در سطح کشور برگزار شد گفت: در حال حاضر روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن مرغ گرم به صورت روزانه در استان تولید می‌شود در حالی که در شرایط کنونی حدوداً ۹۰ تا ۱۰۰ تن نیاز روزانه استان است و این مازاد نیاز از خارج استان تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از اسفند تاکنون ۴۰۰ تن مرغ منجمد برای کنترل قیمت‌ها به بازار عرضه شده افزود: مرغ‌های تنظیم بازاری در بیش از ۲۰۰ نقطه استان توزیع می‌شود و در هر یک از این نقاط یک ناظر مستقر وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه از تامین کالا‌های اساسی استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در خصوص کالا‌های اساسی خصوصا برنج، روغن و شکر نداریم و ذخایر مطمئنی برای استان پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه از ۱۳ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی در قالب طرح ویژه نظارتی نوروز خبر داد و گفت: این طرح از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده و ۲۲ تیم نظارتی بر واحد‌های صنفی از واحد‌های صنفی بازرسی می‌کنند. سیجانی با اشاره به اینکه عمده تخلفات صورت گرفته در واحد‌های صنفی، گرانفروشی و عدم درج قیمت است افزود: در این مدت بیش از هزار پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان تشکیل و به دستگاه قضایی استان معرفی شده است. وی همچنین از اجرای طرح پایش در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح نگهداری مرغ بیش از ۴۹ روز در واحد‌های مرغداری تخلف است و با این واحد‌ها برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه هیچ مرغ زنده‌ای نباید بیش از ۷ هفته در مرغداری‌ها نگهداری شود خاطرنشان کرد: هرگونه قطعه‌بندی مرغ تولیدی استان تخلف است و کشتار گاه نیز حق قطعه بندی مرغ تولیدی استان را ندارد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر