ایده های خلاقانه ای که در جهاددانشگاهی قم جان می گیرند

سپهر اقتصاد-  مدیر شعبه تجاری‌سازی و فناوری جهاد دانشگاه استان قم با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی همیشه پذیرای ایده‌های نو که قابلیت کاربردی شدن را دارند، است، گفت: ایده‌ها پس از اینکه تبدیل به برند شده و مستقل شدند می‌توانند از زیرمجموعه جهاد دانشگاهی خارج شوند.

به گزارش ایسنا، یاسر شریفی مدیر شعبه تجاری‌سازی و فناوری جهاد دانشگاهی استان قم عنوان کرد: سه ایده ارائه شده در شورای پذیرش ایده مرکز نوآوری شتاب دهی جهاد دانشگاهی استان قم توانستند پس از داوری‌های صورت گرفته، امتیازات لازم برای جذب مجوز حضور و استقرار در مرکز نوآوری شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی استان قم را کسب کنند. وی بیان کرد: این شورا متشکل از رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی قم، معاون پژوهش و فناوری علمی کاربردی استان قم، معاون بنیاد نخبگان، معاون پارک علم و فناوری استان قم، معاون ورزش و جوانان استان قم، معاون امور پارک‌ها مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور و... است. وی ادامه داد: در این مرکز به ایده‌ها، خدماتی مانند مشاوره‌های تخصصی، توانمندسازی، آموزش‌های عمومی و تخصصی، طراحی توسعه محصول، تجاری‌سازی، جذب تسهیلات از سازمان‌های حامی و... ارائه می‌شود تا افراد بتوانند کسب‌وکار خود را رشد داده تقویت کنند. وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی همیشه پذیرای ایده‌های نو که قابلیت کاربردی شدن را دارند، است، اظهار کرد: ایده‌ها پس از اینکه تبدیل به برند شده  و مستقل شدند می‌توانند از زیرمجموعه جهاد دانشگاهی خارج شوند. ایده‌های ارائه شدن در این جلسه عبارت‌اند از: ایده طرح الگوی طرح کسب‌وکار طراح این ایده در تشریح این طرح گفت: شرکت ويستاجم شرکتی است که باهدف خدمت‌رسانی به مردم در همه امور سعی دارد  ابتدا به صورت رايگان کسب‌وکار مردم را تبليغ کند تا به رونق کسب و کارشان کمک کند و سپس با ارائه کارت‌های تخفيف به مردم قدرت خريد را بالا ببرد. راه اندازی پلتفرم و شبکه انتشار ویدیویی گروه طلیعه مرسا در توضیح ایده خود بیان کرد: این پلتفرم، ابزارها و بستری مناسب را برای انتشار ویدیوها در اختیار کاربران خود قرار داده است تا آن‌ها با اعتماد بیشتر به اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود بپردازند. کاربران با انگیزه های متفاوت از قبیل مشاهده و دانلود ویدیوها برای اهداف آموزشی، سرگرمی و خبری، خریداری مجموعه‌های آموزشی، ایجاد صفحه و کانال شخصی از این سامانه استفاده و یا بعضاً اقدام به ارزش‌آفرینی می‌کنند. وی ادامه داد: امکانات و ویژگی‌های متنوعی که در این پلتفرم در نظر گرفته شده آن را به بستری مناسب و قابل اعتماد برای سازمان‌ها و مؤسسات تبدیل نموده است در واقع یک پلتفرم یکپارچه اشتراک‌گذاری ویدیو با نسخه‌های مختلف وب و وب اپلیکیشنهای تلفن همراه است و از جمله ویژگی‌های بارز این سامانه، امکان تعامل و به اشتراک‌گذاری نظرات پیرامون محتواهای عنوان شده است. وی افزود: امروزه اثرپذیری مخاطب از مشاهده ویدیو در اینترنت خیلی بیشتر شده است و در حال حاضر یکی از حوزه‌های پردرآمد به اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی است و یکی از بهترین روش‌های شناساندن برند تجاری و شخصی به مخاطبان نیز استفاده از سایت‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو رایگان است. ایده ارائه خدمات آنلاین در بستر اینترنت و اپلیکیشن مجموعه خدمات آنلاین کارریز در تشریح، این ایده اظهار کرد: با توجه به نیاز روز افزون مردم به خدمات اینترنتی و با توجه به مشغله زیاد جامعه و افکار عمومی و نداشتن فرصت کافی برای دسترسی به خدمات نیاز آنلاین در همه کارها را در تمام زمان‌ها و ایجاد یک خدمات اورژانسی 24 ساعته، این ایده شکل گرفت و این ایده با استفاده از خدمات در بستر اینترنت و آگاهی سطح عمومی جامعه به روان‌سازی شرایط کار و درآمد و ایجاد اشتغال به صورت گروهی و مستمر کمک می‌کند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر