بهره برداری از دو طرح مهم عمرانی قم تا سه ماه آینده

سپهر اقتصاد- استاندار قم از بهره برداری از دو پروژه مهم تحقیقاتی-اقتصادی استان تا پایان تیر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بهرام سرمست امروز در حاشیه بازدید از شهرک نمایشگاهی قم و ساختمان مرکز تحقیقات اداره کل آب و هواشناسی استان گفت: در تلاش هستیم با تامین به موقع اعتبارات باقی مانده و رفع موانع پیش روی پیمانکاران، تا حداکثر تیر ماه امسال شاهد تکمیل و افتتاح این ۲ پروژه باشیم.
وی نمایشگاه بین المللی قم را ویترین تولید و صنعت قم دانست و گفت: این شهرک نمایشگاهی با قرار گرفت در موقعیتی مناسبت (مسیر آزاد راه قم تهران) نقش موثری در معرفی محصولات استان دارد و موجب رونق تولید می‌شود.
شهرک نمایشگاهی قم با ۱۲ هزار متر زیربنا، در ابتدای مسیر آزاده راه قم به سمت تهران ایجاد شده و تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
برای ساخت این شهرک تاکنون ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
پیش بینی می‌شود بخشی از این پروژه تا سه ماه آینده تکمیل و آماده افتتاح شود.
استاندار همچنین از مسیر دسترسی این شهرک نیز بازدید کرد.
به گفته کلهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم راه دسترسی به شهرک نمایشگاهی قم در ۹ کیلومتر و در مرحله اجرا می‌شود که در مرحله اول ۲ کیلومتر آن تا دو ماه آینده زیربار ترافیک می‌رود.
خانم دانیال رئیس اداره توسعه مدیریت و منابع اداره کل هواشناسی قم هم در حاشیه این بازدید‌ها با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه مرکز تحقیقات آب و هواشناسی قم گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات استان هزینه شده و برای تکمیل و تجهیز آن ۱۲ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر