داخلی‌سازی صنایع وارداتی مهمترین اولویت سرمایه‌گذاری در قم است

داخلی‌سازی صنایع وارداتی مهمترین اولویت سرمایه‌گذاری در قم است

سپهر اقتصاد-   رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حمایت از داخلی‌سازی صنایع وارداتی که منجربه صرفه‌جویی ارزی شود و بتواند تحریم‌های خارجی را خنثی کند اولویت اصلی سرمایه‌گذاری در قم است و سال گذشته ۹۷ میلیون دلار صرفه جوی ارزی در این استان ثبت شد.

محمود سیجانی در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران، افزود: هدف گذاری امسال قم در این زمینه صرفه جویی ارزی به میزان ۱۰۵ میلیون دلار است.

وی اضافه کرد: صنایع لوازم خانگی، برق و الکترونیک، مواد اولیه شیمیایی و پلیمری مهمترین سهم را در صرفه جویی ارزی دارند.

وی بیان کرد: اواویت قم در بخش سرمایه گذاری با سرمایه گذاران داخلی است و همزمان از سرمایه گذاران خارجی که دانش فنی و سرمایه اقتصادی داشته باشند نیز حمایت کامل می شود.

سیجانی ادامه داد: مشارکت بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی در احداث واحدهای جدید صنعتی نیز بعنوان یک گام مهم در استان قم دنبال می شود.

به گفته رییس سازمان صنعت و تجارت قم، مجموعه اقتصادی این استان از سرمایه گذاران خارجی که دارای دانش فنی، تجیهزات خط تولید نوین و فعال در تولید مواد اولیه صنعتی باشند حمایت خواهد کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۲ واحد صنعتی با مشارکت یا سرمایه گذاری صرف سرمایه گذاران خارجی در قم افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تقاضا برای سرمایه گذاری خارجی در قم از کشور چین است و صنایعی مانند کفش و دمپایی، مواد اولیه پلیمری، قالب سازی صنعتی و ماشین آلات خط تولید از مهمترین مباحث جذاب برای سرمایه گذاران غیربومی است.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه