رتبه دوم قم در جذب تسهیلات دولتی برای مبارزه با کرونا

سپهر اقتصاد- استاندار: استان قم در رتبه دوم جذب حمایت‌ها و تسهیلات دولتی برای مبارزه با کرونا در سطح کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  سرمست در جلسه ستاد مردمی مبارزه با کرونا و مشارکت‌های اجتماعی که با حضور روسای دستگاه‌های دولتی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ گفت: استان قم با جذب اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین با بالاترین ظرفیت در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه و مومنانه در سطح کشور فعالیت می‌کند که باید در موج چهارم کرونا و ایام ماه مبارک رمضان کمک‌های مومنانه شتاب بیشتری بگیرد.
استاندار توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه را طی این ۱۴ ماه خوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود بانک اطلاعاتی که در اختیار دستگاهایی، چون کمیته امداد، بهزیستی، خیرین، بخش خصوصی، نهاد‌های دولتی، نیرو‌های مسلح و طلاب وجود دارد باید حمایت از افراد نیازمند با شتاب بیشتری انجام شود.
وی عادی انگاری را مهمترین آفت شرایط امروز کرونایی برشمرد و افزود: رسانه استانی و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند با تولید محتوای رسانه ای در اطلاع رسانی به مردم برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی در برون رفت از موج چهارم کرونا کمک کنند.
در ادامه این جلسه مدیران دستگاه‌های استان؛ آماری از فعالیت‌های خود در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و کمک‌های مومنانه ارائه دادند که مدیرکل بهزیستی استان از ارائه بیست وچهار هزار بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد تومان بین مددجویان تا نیمه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با مشارکت مردم و خیرین تامین ۲۸۲ جهیزیه و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذا هم از دیگر اقدامات این دستگاه در سال جدید بوده است.
مدیرکل صداوسیمای قم هم اشاره‌ای به پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های مومنانه دستگاه‌ها دولتی، کمیته امداد، خیرین و سمن‌ها در برنامه‌های صدا و سیما داشت و گفت: رسانه استانی آمادگی پوشش اقدامات مومنانه را در بخش‌های خبر، تولید و فضای مجازی دارد.
حمایت از بنگاه‌های تولیدی زنان سرپرست خانوار، احرای طرح حمایتی شهید سلیمانی، تامین اقلام ضروری پر مصرف استان، تامین مایحتاج بهداشتی، توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از گروه‌های آسیب پذیر کادر درمان از دیگر اقدامات انجام شده این نهاد‌ها و خیرین استان با هدف مشارکت‌های اجتماعی و کمک‌های مومنانه بوده است.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه