رییس سازمان صمت قم:۶۲۱ فقره مجوز صنفی در قم صادر شد

سپهر اقتصاد – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری،‌ ۶۲۱ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی با ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۵۵۳ تن در استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی  بیان کرد: به طور میانگین به ازای هر پروانه کسب برای ۲.۵ تن شغل ایجاد می‌شود، همچنین میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف استان به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یک‌میلیارد ریال درنظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت انواع تسهیلات برای حمایت از اصناف در شرایط کنونی، افزود: اصناف استان در شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها،‌ بیشترین همکاری را داشتند و لازم است با ارائه تسهیلات متنوع و مشوق‌های مالی از کسب و کار ایشان حمایت شود.

وی ادامه داد: تسهیلات اختصاص یافته به اصناف استان شامل تسهیلات رونق تولید، بازسازی و نوسازی، روستایی و عشایری، آسیب دیده از کرونا و مشاغل خانگی است که با همکاری‌ بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

سیجانی گفت: با همکاری اصناف، قم از جمله استان‌های تاثیرگذار در بحث تامین بازار است و با تلاش‌های دستگاه‌های متولی، چرخه تامین، توزیع و نظارت بر بازار استان به صورت مستمر و بدون توقف جریان دارد.

وی با اشاره به این که نظارت بر بازار استان قم نیازمند همراهی مردم است، افزود: بازرسی‌ها برای مقابله با تخلف‌های احتمالی در بازار استان به صورت مستمر جریان دارد و شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود در این رابطه برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

وی ادامه داد: همچنین بازرسان سازمان صمت قم در گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‎‌های نظارتی استان حضور دارند که این گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‎ هایی نظیر اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه