عوارض شغلی سال ۱۳۹۹ مهمان پذیرهای قم بخشوده شد

سپهر اقتصاد- معافیت کامل مهمان پذیرهای قم از پرداخت عوارض شغلی سال ۱۳۹۹ و همچنین ارائه معافیت ۹ ماهه در این موضوع به هتل ها و تالارها و دریافت تنها سه ماه از عوارض شغلی از جمله مصوبات نشست امروز شورای اسلامی شهر قم بود.

 به گزارش خبرگزاری فارس،  یکصد و نودمین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد و لایحه اخذ مجوز ۱۴ مورد اسامی پیشنهادی جهت نامگذاری معابر شهری در آن با موافقت اعضای حاضر در نشست رو به رو شد.

این معابر در مناطق یک، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت شهرداری قم قرار دارند و با تأیید بنیاد شهید و مجوّز صادر شده از سوی این بنیاد، به نام شهدا مزیّن می شوند، ضمن آن که شورای اسلامی شهر قم پیش از این هم مصوب کرده بود نام فرزندان شهید پدران و مادران غیربومی ساکن قم نیز می تواند با مجوّز بنیاد شهید برای شوارع و معابر شهری در نظر گرفته شود.

در عین حال لایحه اخذ مجوز إعمال ماده ۹ نحوه خرید و تملّک اراضی و املاک واقع در طرح های دولتی برای بازگشایی رمپ و لوپ شمال شرقی پروژه تقاطع شهدای روحانیت نیز در نشست امروز شورای اسلامی شهر مطرح و به تصویب اعضا رسید.

بر اساس این مصوّبه، إعمال ماده ۹ در این محدوده به جهت ضرورت آزادسازی مسیر به وسعت ۶ هزار مترمربع به عنوان یک پلاک ثبتی دارای مالکان مختلف انجام می شود تا پروژه تقاطع شهدای روحانیت با رفع این مانع به تکمیل و بهره برداری کامل برسد.

پیشنهاد دیگر مطرح شده در نشست امروز شورای اسلامی شهر مقدس قم درباره تخصیص بسته حمایتی جهت بخشودگی عوارض شغلی مشاغل مربوط به عرصه گردشگری در سال ۱۳۹۹ بر اساس شیوع ویروس کرونا بود که بر اساس آن شهرداری قم پیشنهاد داده بود تا مهمان پذیرها و همچنین هتل ها و تالارها مشمول ۶ ماه معافیت در پرداخت عوارض شغلی سال گذشته شوند.

در نهایت این پیشنهاد با مصوبه کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای شهر و تصویب نهایی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم به معافیت کامل مهمان پذیرها از پرداخت عوارض شغلی در سال گذشته تغییر یافت، ضمن آن که عوارض شغلی سال ۱۳۹۹ هتل ها و تالارها هم به دلیل فعالیت این مشاغل در حدود یک سوم از سال گذشته، به ۹ ماه معافیت افزایش یافت و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر