قم در موج خاموشی ها ؛همه در مدیریت مصرف برق همکاری کنیم؛ با خاموش کردن حتی یک لامپ

سپهر اقتصاد- مدير مرکز فوريت هاي شرکت توزيع نيروي برق گفت: طی هفته جاری و آینده خاموشی های پراکنده ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم از پیک بار امسال به سلامت عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ،ارجمندزاده  با اشاره به خاموشی های اخیر؛ افزایش دمای هوا و محدودیت های تولید به ویژه کاهش کامل تولید نیروگاه های برق آبی را علت این خاموشی ها عنوان کرد و افزود: در شرایط ناطرازی تولید و مصرف چاره ای جز مدیریت بار نیست.
مدير مرکز فوريت هاي شرکت توزيع نيروي برق کاهش تولید نیروگاه های برق آبی را از عوامل مهم ناطرازی عنوان کرد و  گفت: سال گذشته از نیروگاه های برق آبی 12 هزار مگاوات برق تامین می شد  که با توجه به وضعیت بارش ها امسال به 300 مگاوات کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه یک ماه و نیم اخیر هیچ خاموشی خانگی نداشتیم گفت: با شرایط پیش آمده تعدادی از فیدر های خانگی ما مشمول خاموشی شد که از هفته  گذشته به مردم اطلاع رسانی شده بود. مدير مرکز فوريت هاي شرکت توزيع نيروي برق به مردم اطمینان داد؛ با توجه به آغاز مراسم  ماه محرم تلاش می کنیم هیچ گونه خاموشی به ویژه در منطقه شهری نداشته باشیم. ارجمند زاده افزود: قم 600 هزار مشترک برق دارد که می توانند با خاموش کردن حتی یک لامپ در کاهش خاموشی ها موثر باشند. وی با اشاره به اینکه مشترکین کشاورزی و صنعتی هم کماکان همکاری لازم را دارند افزود: مشترکین تجاری هم می توانند با خاموش کردن لامپ  و تابلو های تبلیغاتی مغازه ها در روز که هیچ کاربردی ندارد موثر باشند. مدير مرکز فوريت هاي شرکت توزيع نيروي برق با اعلام اینکه در چند روز گذشته هیچ خاموشی بدون برنامه ای را نداشتیم گفت: مشترکین می توانند برنامه های خاموشی را از طریق نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض به صورت روزانه دریافت کنند . ارجمندزاده تصریح کرد: استان قم قبل از ساعت 13 به سقف مصرف نمی رسید اما در چند روز گذشته از ساعت 10 صبح از سقف مصرف عبور می کند و ما مجبور به خاموشی هستیم. وی بین ساعت 12 تا 18 را اوج مصرف بار اعلام کرد و افزود: انتظار داریم مردم وسایل برقی غیره ضروری را دراین ساعتها استفاده نکنند. مدير مرکز فوريت هاي شرکت توزيع نيروي برق با اشاره به گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی از مردم خواست؛  دمای کولر گازی را روی دمای 25 تا 27 درجه نگهدارند و چراغهای روشنایی را در روز کاهش دهند و از وسایل برقی غیره ضروری استفاده نکنند .
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر