لزوم عملگرایی مدیران برای رونق کسب‌وکار

سپهر اقتصاد-بنیانگذار و رئیس بنیاد ملی نخبگان کارآفرینی کشور گفت: با توجه به سیطره شبکه‌های مجازی و رسانه در تمام عرصه‌های زندگی مردم، مهم‌ترین کاری که امروز باید در کشور ما توسط رسانه ملی شکل بگیرد" ذهنیت کارآفرینی دیجیتال" است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کارآفرینی کشور گفت: انقلاب کشاورزی، کشف قدرت بخار، انقلاب الکتریسیته، انقلاب علمی، انقلاب صنعتی و انقلاب اطلاعاتی بیشترین تأثیرات را بر زندگی انسان در کره زمین داشته است. وی ابراز کرد: بعد از سال ۱۹۷۰ میلادی با روی کارآمدن اینترنت و اهمیت داده، شاهد انقلاب کارآفرینی در عرصه جهانی هستیم و بعد از دهه ۷۰ میلادی رشد و تحول جوامع با سرعت بالایی همراه شد و جوامع پیچیده‌تر از همیشه می‌شود. به گفته عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، روند پیشرفت بشر امروز به جایی رسیده که گوشی‌های تلفن همراه عملاً انسان را مدیریت می‌کند و تمام داده‌های کاربران در یک سیستم ابری ذخیره می‌شود. رئیس بنیاد ملی نخبگان کارآفرینی کشور ادامه داد: مفهوم کسب‌وکار در دنیای معاصر عوض‌شده و مهم‌ترین ویژگی این تغییر حذف زمان و مکان اشتغال است و به مثابه آن مفهوم رسانه نیز با گذشته متفاوت شده است. وی با بیان اینکه با توجه به سیطره شبکه‌های مجازی و رسانه در تمام عرصه‌های زندگی مردم، مهم‌ترین کاری که امروز باید در کشور ما توسط رسانه ملی شکل بگیرد” ذهنیت کارآفرینی دیجیتال” است گفت: رسانه ملی ما هنوز نتوانسته در زمینه توسعه ملی که لازمه آن حمایت از کارآفرینان کشور است قدم استواری بردارد؛ هم‌اکنون برای اینکه یک کارآفرین چند دقیقه در تلویزیون صحبت کند باید میلیون‌ها تومان هزینه کند. عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران گفت: عدم عمل‌گرایی مهم‌ترین خلأ و مشکلی است که امروز کشور از آن رنج می‌برد باید کاری کنیم که فضای کسب‌وکار با کاهش تورم و ثبات قوانین آماده شود

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر