متاسفانه در استان قم بین تمام قسمت‌های بخش خصوصی شاهد انسجام و همدلی نیستیم

سپهر اقتصاد-محمد ایرانی ‌ اظهار کرد: متاسفانه در استان قم بین تمام قسمت‌های بخش خصوصی شاهد انسجام و همدلی نیستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، نشست شورای هم خانواده دستگاه های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان قم عصر یکشنبه در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد.
لازم به ذکر است، در این جلسه اتاق بازرگانی به عنوان دبیرخانه نشست شورای هم خانواده دستگاه‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.
همچنین تدوین بانک اطلاعاتی واحد‌های صنعتی و اقتصادی استان توسط اتاق بازرگانی در یکسال گذشته با مشقت فراوان و راه اندازی سامانه و اپلیکیشن برای دسترسی دستگاه‌های مختلف به این بانک اطلاعاتی به منظور احصا مشکلات بخش خصوصی از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
یادآور می‌شود، در این جلسه پس از ارائه گزارش و بیان نکاتی توسط رئیس و دبیر شورای هم‌خانواده صمت، هر کدام از اعضای حاضر نیز نظرات خود را بیان کردند.
گفتنی است، اداره‌کل صمت، اتاق بازرگانی، خانه صنعت، خانه معدن، بسیج مهندسین، بانک صنعت و معدن، اتاق اصناف، سازمان نظام مهندسی معدن و شرکت شهرک‌ها از اعضای شورا هستند.

برپایی نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی استان در ساختمان جدید اتاق بازرگانی

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه اتاق به عنوان تنها تشکل و نماینده بخش خصوصی به دنبال ایجاد تعامل و وحدت است، گفت: این وحدت در مقابل حاکمیت نیز سطح تعاملات را افزایش خواهد داد.

محمد ایرانی ‌ اظهار کرد: متاسفانه در استان قم بین تمام قسمت‌های بخش خصوصی شاهد انسجام و همدلی نیستیم.
وی با اشاره به اینکه اتاق به عنوان تنها تشکل و نماینده بخش خصوصی به دنبال ایجاد تعامل و وحدت بین فعالان اقتصادی استان است، تصریح کرد: تعامل و همکاری بخش خصوصی در بخش حاکمیت نیز سطح تعاملات را افزایش خواهد داد.
رئیس اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه ساختمان جدید اتاق بازرگانی بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: این در حالی است که سال گذشته و در آغاز دوره دهم، این ساختمان حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به جز سازه اصلی، تنها بخشی از نازک‌کاری در دو طبقه انجام شده بود.
وی با تاکید بر اینکه در مدت یکسال گذشته تلاش کرده‌ایم در مجموعه اتاق بازرگانی ظرفیتی ویژه برای بخش خصوصی ایجاد کنیم، رشد صنعت استان را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود اینکه در زمینه تدوین بانک اطلاعات فعالان اقتصادی به توفیقات خوبی دست یافته‌ایم و اطلاعات صنایع استان به مرحله تحلیل رسیده، اما متاسفانه گرفتن آمار و اطلاعات از بخش‌های معدنی و کشاورزی با سرعت خوبی دنبال نمی‌شود.
ایرانی با بیان اینکه پس از اخذ اطلاعات به دنبال دسته‌بندی کردن آن هستیم، تصریح کرد: با دسته بندی آمار و اطلاعات، مشکلات بخش‌های مختلف نیز احصا شده و به صورت مطالبه جمع‌بندی خواهد شد.
وی از برنامه اتاق برای برپایی یک نمایشگاه فاخر از محصولات تولیدشده در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به صورت دائمی در ساختمان جدید اتاق بازرگانی، محصولات صادراتی و تولیدی استان را در معرض دید هیات‌های تجاری داخلی و خارجی خواهد گذاشت.

استقرار دبیرخانه شورای هم خانواده دستگاه‌های تابعه وزارت صمت در اتاق بازرگانی قم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه ازین پس جلسات شورای هم خانواده به دبیری اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد گفت: دبیرخانه نشست های شورای هم خانواده در اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد تا بتوانیم جلسات این شورا را به صورت منظم در راستای پیگیری مسائل مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجار ت برگزار کنیم.

اکبر ابدالی با بیان اینکه ازین پس جلسات شورای هم خانواده به دبیری اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد اظهار کرد: دبیرخانه نشست های شورای هم خانواده در اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد تا بتوانیم جلسات این شورا را به صورت منظم در راستای پیگیری مسائل مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجار ت برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه جلسات شورا با حضور بالاترین مقام هر دستگاه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تمام اعضای شورای هم‌خانواده صمت در راستای یک هدف مشترک که رشد صنعت، معدن و تجارت استان است، فعالیت دارند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه برای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه‌هایی تدوین شود، عنوان کرد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یک طرح افتتاحیه به دست رای اولی‌ها داشتیم که بازخورد بسیار خوبی داشت و سعی داریم برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز این کار را انجام دهیم.
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و گسترده در خصوص پیشرفت های استان در حوزه های صنعتی تصریح کرد: تجمیع ظرفیت های رسانه ای دستگاه های هم خانواده وزارت صمت در راستای اطلاع رسانی خدمات تمام دستگاه ها ضروری است.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه