مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم معارفه شد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم معارفه شد

سپهر اقتصاد- آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی قم روز دوشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه متبوع برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین مهدی فراهانی به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی استان قم معارفه شد. عادل علیپور از مهرماه سال ۹۵ به عنوان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم فعالیت داشت که اخیرا  به عنوان مدیرکل منابع انسانی و رفاه سازمان امور مالیاتی کشور منصوب گردید. مدیرکل سابق امور اقتصاد دارایی قم دراین مراسم با اشاره به برخی از اقدامات و عملکرد این اداره کل طی ۵ سال گذشته، بیان کرد: علاوه بر پیشبرد پروژه های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی دولت، اجرای پروژه‌های خزانه‌داری الکترنیک از مهمترین اقدامات انجام شده در این استان است که با همراهی دستگاه‌های اجرایی در بازده زمانی ۴ ماهه راه اندازی شد. عادل علیپور ادامه داد: با راه اندازی خزانه‌داری الکترونیک شاهد سهولت بیشتری در مباحث مالی و اقتصادی در سطح دستگاه‌های استانی هستیم و از انباشت بی مورد سرمایه جلوگیری بعمل آمده‌است. وی از مولدسازی اموال غیرمنقول و فروش اموال مازاد به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم اجرا شده در قم خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد از اموال غیرمنقول استانی در سامانه‌های طراحی شده ثبت گردیده‌است. وی بیان داشت:  قم در فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی در رتبه دوم کشور و در ثبت اموال منقول نیز در جایگاه های برتر کشوری قرار گرفته است. احداث نیروگاه هزار و ۵۰۰ مگاواتی در قم علیپور بیان کرد: احداث نیروگاه خورشیدی یکهزار و ۵۰۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۳هزار هکتار در سه فاز ۵۰۰ مگاواتی نهایی  و تمام موانع پیش روی آن برطرف شده‌است که در صورت احداث این نیروگاه تمام نیاز شهرک الغدیر استان تامین می‌شود. وی اضافه کرد: اعتبار و اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران طی سال‌های اخیر این فرصت را به مسئولان استانی داد تا فاصله بین کلنگ تا قیچی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در قم کوتاه تر و به واقعیت نزدیک‌تر شود. وی گفت: قم همچنین در شناسایی و معرفی موانع تولید و سرمایه‌گذاری نیز از استان‌های پیشگام در سطح کشور بوده و پیشنهادات زیادی از سوی این استان به مسوولان ملی ارجاع و بیشتر آنها تبدیل به قانون و مصوبه شده‌اند. علیپور با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی درآمد و وصولی‌های استان طی سال گذشته، عنوان کرد: با این وجود کمترین اعتراضات در این استان بوجود آمده‌است. ظرفیت بالای قم در سرمایه گذاری داخلی و خارجی مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی قم نیز در ادامه بر مولد سازی و فروش اموال مازاد و تک برگی کردن اسناد، بیان کرد: مستندسازی اموال و ظرفیت تبصره ۱۸ برای جذب حداکثری تسهیلات بانکی بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده، از اولویت های این اداره کل طی سالجاری خواهد بود. مهدی فراهانی با اشاره به اشباع سرمایه‌گذاری در استانهای تهران و البرز، گفت: این استان هم اکنون فرصت و ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری به خصوص سرمایه گذاری خارجی دارد که لازمه آن شناساسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی جاذبه‌های آن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است. فراهانی با تاکید بر اهمیت رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان قم ابراز داشت: خزانه‌داری الکترونیک به عنوان یکی از پروژه های کلان طی سالجاری ادامه خواهد یافت و در برای افزایش اعتبارات و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری با هدف افزایش درآمدهای استان برنامه‌ریزی شده‌است. وی یادآور شد: طی سال گذشته اعتبارات تخصیصی به استان قم بصورت کامل جذب و در بین دستگاه های اجرایی توزیع شده‌است.

معاون وزیر اقتصاد: سرمایه‌گذاری خارجی مورد حمایت قرار می‌گیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری خارجی مورد حمایت قرار می‌گیرد گفت: امنیت سرمایه‌گذاری و رفع موانع بهمراه بهبود فضای کسب و کار از پیش شرط‌های توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور است.

ذبیح الله سلمانی  با اشاره به شعار سال و ارتباط آن با وزارت اقتصاد و داریی، بیان کرد: رفع موانع تولید، تامین مالی و کاهش مالیات تولید از برنامه های این وزارتخانه در جهت تحقق شعار سال است. وی اضافه کرد: تدوین برنامه راهبردی وزارت اقتصاد و دارایی برای سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته و به زودی نهایی خواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند. وی ابراز داشت: رویکرد وزارت اقتصاد و دارایی بر سهولت در صدور مجوزهای سرمایه گذاری و تشدید نظارت بعد از صدور مجوزها با هدف افزایش درآمد و نرخ اشتغال کشور است. معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت روحیه جهادی مدیران برای پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه کشور، ادامه داد: تغییر و جابه جایی از لوازم و ویژگی های مدیریت است و مدیران باید از فرصت کوتاه خدمت به مردم بیشترین استفاده را کنند. سلمانی با اشاره اهمیت مدیریت در ساختار اداری کشور گفت: یک مدیر زمانی می تواند ادعا کند مدیر موفقی است که زندگی اداری و شخصی را برای کارمندان خود راحت تر و دلپذیرتر نماید. وی با بیان اینکه معیشت و سفره مردم طی سالهای اخیر به دلیل ضعف در مدیریت در کنار تحریم های اعمال شده خارجی دچار تنگی شده است، ادامه داد: تلاش می شود بخشی از این مشکلات برطرف شود.

 مشاور وزیر اقتصاد در استان قم گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ تحصیل کرده دکتری اقتصاد اسلامی در استان قم وجود دارند که می توان از ظرفیت علمی آنها در دو سطح ملی و استانی استفاده کرد و تصمیمات اقتصادی کاملا منطبق با نگاه دینی و اسلامی انجام بگیرد.

حجت الاسلام سعید فراهانی فرد با تاکید بر ضرورت استفاده از اقتصاد اسلامی در بدنه مدیریت استان، تصریح کرد: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی قم آشنایی قابل قبولی در خصوص اقتصاد اسلامی در مباحث مربوط به بیمه، بازار بورس، بانک، مالیات، گمرک و غیره دارند که لازم است از توان علمی این افراد در بدنه مدیریت و تصمیم گیری محلی و ملی استفاده درستی شود. وی با اشاره به رویکرد اقتصادی مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال، بیان داشت: در رابطه با تحقق شعار سال امور اقتصاد و دارایی و زیرمجموعه های آن نقش بسیار مهمی دارند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند. وی تاکید کرد: دانشگاه قم بعنوان یکی از دانشگاه های مادر کشور توانایی و ظرفیت بالایی در تدوین پایان نامه های دانشگاهی با هدف بررسی و ارائه راهکار جهت حل بخشی از مشکلات و چالش های اقتصادی کشور دارد.

استاندار: صدو ر مجوزهای تولیدی و صنعتی در قم تسریع شود

استاندار قم ایجاد پنجره واحد اقتصادی با هدف سرعت بخشی به صدور مجوزهای سرمایه گذاری را مورد توجه قرار داد و با اشاره به گلایه مندی بخش خصوصی از موثر نبودن سیاستهای گذشته، بر ضرورت تسریع در صدور مجوزهای واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی در دیدار ذبیح الله سلمانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سیاست دولت برای جذب سرمایه گذاران در حوزه ی تولید گفت: پنجره واحد اقتصادی در راستای صدور مجوزها باید پویاتر عمل کند. وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی در حال احداث استان افزود: بعضی از این واحدها از تاخیر در صدور مجوزها گلایه داشتند و رفع این مشکل، نیازمند پیگیری و همت جهادی دستگاه های مسئول است. شاهچراغی همچنین مولدسازی اموال مازاد ادارات دولتی را در راستای تامین اعتبارات عمرانی و جاری ادارات بسیار مهم دانست و خواستار توجه ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی به این امر شد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر