مدیرکل بیمه سلامت:خدمات بیمه سلامت روستائیان تنها از طریق نسخه الکترونیک

سپهر اقتصاد- مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: از ابتدای این ماه دفترچه‌های بیمه سلامت برای روستاییان صادر نمی‌شود و نسخه الکترونیک جایگزین این دفترچه‌ها خواهد شد.
خدمات بیمه سلامت روستائیان تنها از طریق نسخه الکترونیک
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  محمدرضا فخاریان قمی در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه بر اساس بند‌های ماده ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰، سازمان‌های بیمه موظفند اسناد را بصورت الکترونیکی بگیرند و دفترچه‌های کاغذی حذف شود گفت: بیمه شدگان روستایی از ابتدای خرداد، خدمات درمانی مورد نیاز خود در مراکز سطح یک روستایی را از طریق باقی مانده برگ‌های دفترچه فعلی خود و یا سرنسخه‌ای که پزشکان برایشان مینویسند دریافت کنند.
وی افزود: از ابتدای اردیبهشت نیز دفترچه بیمه سلامت همگانی که شرط مراجعه حضوری به مرکز دولتی را داشت متوقف شد و بیمه شدگان با کارت ملی یا برگ اول دفترچه می توانند مراکز درمانی دولتی مراجعه کرده و از خدمات درمانی بهره‌مند شوند. فخاریان قمی ادامه داد: از ابتدای تیر ماه سایر دفترچه‌ها به تدریج حذف خواهد شد و خدمات بدون دفترچه از طریق نسخه الکترونیک ارائه خواهد شد. گفتنی است در حال حاضر ۸۸ هزار و ۱۹۶ نفر در استان قم تحت پوشش بیمه همگانی هستند. کل بیمه شدگان استان ۳۰۶ هزار و ۱۲۲ نفر می‌باشند که از این تعداد ۱ هزار و ۶۸ نفر بیمه شدگان خاص هستند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر