مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت

سپهر اقتصاد- معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی استان قم: با مصوبه هیات وزیران مرخصی زایمان بانوان شاغل از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ نیک با اعلام این خبر گفت: بانوان بیمه شده تامین اجتماعی می توانند با ثبت درخواست در سامانه غیر حضوری و بارگذاری مدارک، شامل گواهی تولد یاشناسنامه فرزند، گواهی پزشک مربوطه و شناسنامه مادر، از افزایش مرخصی ۹ ماهه بهرمند شوند.
وی همچنین به پرداخت لیست حق بیمه کارفرمایان اشاره کرد وگفت از ابتدای مرداد samt.tamin.ir غیرفعال خواهد شد و کارفرمایان می بایست نسبت به ارسال لیست حق بیمه کارگران کارگاه‌های خود از طریق خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir اقدام کنند. معاون تعهدات بیمه‌ای تامین اجتماعی استان به فراخوان انتخاب بازنشسته و مستمری بگیر نمونه در آستانه روز خانواده (۲۵ ذی الحجه) نیز اشاره کرد و افزود: داشتن سابقه حق بیمه، پیشرفت‌های تحصیلی، کارافرینی، موفقیت در رقابت‌های علمی، ورزشی و هنری در دوران بازنشستگی و نیز ارایه پیشنهاد یا خدمات مبتنی بر تجربیات موثر به دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور از شاخص‌های انتخاب بازنشستگان نمونه یا خانواده‌های آنها خواهد بود. وی اخرین فرصت تعیین شده برای ثبت نام را پایان وقت اداری دوم تیر اعلام کرد. علاقمندان میتوانند برای ثبت نام یا اطلاعات بیشتر به آدرس www.qom.tamin.ir مراجعه کنند. خاطرنشان می شود: ۶۳ درصد ازجمعیت استان قم تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر