ممنوعیت استخراج رمز ارزها درقم

سپهر اقتصاد- معاون دادستان عمومی و انقلاب شهر قم: تاکنون هیچ مجوزی برای استخراج رمز ارزها توسط صمت صادر نشده و به همین دلیل هرگونه استخراج رمز ارزها منع قانونی دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سلطانی در جلسه هماهنگی برخورد با استخراج رمز ارزها با بیان اینکه دستگاه‌های استخراج رمز ارزها در فضای اقتصادی و اجتماعی کنونی تبدیل به یک آفت شده خاطر نشان کرد: با توجه به مصرف برق بالای این دستگاه‌ها برخورد با واحد‌های متخلف استخراج رمز ارز از جمله مطالبات مردم و اداره برق است.
وی همچنین از کشف ۲۵۵ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در تعامل بین نهاد‌های نظارتی و قضایی از جمله سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و اداره برق، ۱۶ پرونده در این خصوص تشکیل و ۱۶ متهم نیز دستگیر شدند.
معاون دادستان با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش، دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز است خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با رصد دقیق فضای مجازی خرید و فروش ماینر‌ها و دستگاه‌های استخراج رمز ارز در این فضا را بررسی و با متخلفان برخورد می‌کند.
سلطانی با اشاره به اینکه نگهداری ماینر و استخراج رمز ارز به منزله نگهداری و استفاده از کالا‌های قاچاق است افزود: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و استفاده از دستگاه استخراج رمز ارز به دادستانی، سپاه، نیروی انتظامی و اداره برق اطلاع رسانی کنند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر