ناهمواری راه دسترسی کارخانه سیمان نیزار قم

سپهر اقتصاد- کارخانه سیمان نیزار قم که تامین کننده حدود ۵ درصد نیاز سیمان کشور است حال و روز خوشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ این کارخانه در سال ۸۶ با هدف تامین سیمان مورد نیاز استان قم و استان‌های همجوار تاسیس شد هم اکنون با تولید روزانه ۳۵۰۰ تن سیمان کیسه‌ای و فله‌ای بخشی از نیاز کشور را تامین می‌کند.

آنگونه که به پیمانکاران ساختمانی می‌گویند: راه اندازی سیمان موجب شده طرح‌های عمرانی استان شتاب بیشتری بگیرد و دیگر ماه‌ها منتظر تامین سیمان مورد نیاز از سایر کارخانه‌های تولید سیمان نیستند.

در این کارخانه هم اکنون ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از یک هزار نفر به طور غیر مستقیم در آن فعالیت می‌کنند.

بالا بودن کیفیت محصولات این کارخانه موجب شده که در بسیاری از جشنواره‌های ملی عنوان واحد تولید کننده برتر از نظر کیفیت انتخاب شود.

اما روزگار ناخوشی این کارخانه سیمان به یک سال پیش برمی گردد که اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصمیم می‌گیرد مسیر قم به نیزار را بازسازی و تعریض کند، اما این مسیر به علت نبود اعتبارات بلاتکلیف رها شده و وضعیت بسیار نامناسبی به وجود آورده است.

بسیاری از رانندگان به دلیل نامناسب بودن مسیر تمایلی برای حمل و نقل سیمان از این کارخانه ندارند و برخی هم هزینه‌های بیشتری را طلب می‌کنند.

به هر حال با شروع بارندگی و گل آلود شدن مسیر، کارخانه تولید خود را به حداقل رسانده چراکه کامیون‌ها برای بارگیری و حمل سیمان به این کارخانه مراجعه نمی کنند.

مسیری که قرار بود طی شش ماه احداث شود بیش از ۹ ماه از آن گذشته، و کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آنگونه که مسئولان کارخانه‌سیمان می‌گویند: این مشکلات به سمع و نظر استاندار فرماندار و همه مسئولین استان اعلام شده، اما متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی برای حل مشکل صورت نگرفته است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در این زمینه گفت: در صورت تامین اعتبار بهسازی و تعریض محور قم نیزار در کمتر از دو ماه به بهره برداری می‌رسد.

 کاظمی در گفتگو با خبر ۱۸ و ۳۰ سیمای مرکز قم با بیان اینکه عملیات بهسازی این مسیر از بهمن‌ سال گذشته با اعتباری معادل ۳۴۰ میلیارد ریال آغاز شده است افزود: تاکنون یک ششم از مبلغ اعتبار پروژه تامین و تخصیص داده شده است.
وی گفت: طول این پروژه از کیلومتر ۳۰ تا انتهای مسیر با احتساب مسیر دسترسی‌ها و رمپ‌ها حدود ۱۰ کیلومتر برآورد می‌شود که در حال حاضر عمده زیر سازی آن انجام شده است و در صورت تامین اعتبار در کمتر از دو ماه تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر