ورود ۵۲ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری قم

سپهر اقتصاد- معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم از تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای خرید ۵۲ اتوبوس جدید از محل اوراق مشارکت برای شهر قم خبر داد.

ورود ۵۲ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری قمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  ذاکریان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نوسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس گفت: تاکنون ۴۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۶۰ دستگاه دیگر اتوبوس نوسازی شده وارد حمل و نقل شهری قم شود.

وی در خصوص ورود اتوبوس برقی با ناوگان حمل ونقل شهری قم افزود: اولین اتوبوس برقی ایرانی در ناوگان اتوبوسرانی مشهد در حال طی کردن مراحل آزمایش است و پس از گذراندن این مراحل و کسب مجوز‌ها و بازخورد‌های عملکردی لازم، برای ناوگان حمل و نقل درون شهری قم نیز خریداری خواهد شد.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه ۸ درصد از مردم قم از اتوبوس استفاده می‌کنند گفت: پس از ورود ویروس کرونا روزانه به طور میانگین ۵۰ هزار نفر از مسافران اتوبوس های درون شهری کاسته شده است.

وی تعداد تاکسی‌های شهر قم را ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه از تاکسی‌های در حال تردد شهر فرسوده هستند که نیازمند حمایت دولت و خودرو سازی‌ها برای جایگزینی هستیم.

ذاکریان با اشاره به وجود ۵۲ پل عابر پیاده در شهر قم گفت: بر اساس قراداد منعقد شده ۱۳ نقطه برای خرید و نصب پل عابر پیاده جدید شناسایی شده که در ۲ نقطه بلوار فردوسی ومقابل نمایشگاه بین المللی قم در آینده نزدیک نصب خواهند شد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه