پلمب ۲ واحد مشاور املاک متخلف در قم

سپهر اقتصاد-در گشت سرزده بازرسان صمت، اتحادیه املاک و تعزیرات حکومتی استان ۲ واحد مشاور املاک پلمب و ۳ واحد هم به مبلغ ۲۴ میلیون تومان جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،  این واحد‌ها بدون داشتن پروانه کسب اقدام به فعالیت کرده و نسبت به اخطار نهاد‌های نظارتی بی توجه بوده اند.

اکبر زارعی بازرس اتحادیه اصناف قم گفت: در حال حاضر ۱۵۰ واحد مشاور املاک در استان بدون داشتن پروانه کسب و بطور کاملا غیرقانونی فعالیت میکنند که تمامی این واحد‌ها شناسایی و اخطار‌های لازم به آنها داده شده است.

در قالب اجرای طرح تشدید کنترل بازار املاک و مستقلات در استان قم از خرداد سال گذشته تاکنون  هزار و ۹۵۰ واحد مشاور املاک مورد بازرسی قرار گرفته و برای  هزار و ۲۰۰ واحد به دلیل رعایت نکردن قوانین ثبت در امور خرید و فروش و اجاره جریمه در نظر گفته شده است.

تشدید نظارت بر بازار املاک استان قم

گشت‌های مشترک نظارت بر بازار مسکن قم از خرداد سال گذشته بر نحوه فعالیت بیش از هزار و ۹۵۰ واحد مشاور املاک استان نظارت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، از ابتدای طرح تشدید کنترل بازار املاک و مستغلات در خردادماه سال گذشته تاکنون ۱۴۶ مشاور املاک پلمب و ۳۵۰ پروانه منقضی شده است.

فعالیت سالم و صحیح مشاورین املاک، داشتن پروانه کسب و دریافت حق معامله براساس تعرفه ساماندهی قیمت‌ها در بخش مسکن، حذف دلالان و جلوگیری از تخلفات بازار مسکن از جمله اهداف این طرح است.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های تصویری
آرشیو ماهنامه