سپهر اقتصاد- معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: از حدود سههزار میلیارد تومان گردش مالی در محدوده هزینه در شهرداری قم، حدود یکسوم تملک است و گردش مالی تملک در سال هزارمیلیارد تومان است.

به گزارش شهرنیوز، سید مرتضی حسام نژاد  با اشاره به سه وظیفه مهم و اساسی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اظهار داشت: پشتیبانی همه حوزهها ازجمله عمران، خدمات شهری و…، موضوع تملکات و تطبیق اقدامات شهرداری با قوانین سه وظیفه بزرگ این معاونت است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از حوزه‌های مختلف در شهرداری قم بیشتر به‌صورت غیرنقدی است، ابراز کرد: در بیشتر شهرداری‌های کشور این پشتیبانی به‌صورت نقدی است، اما در شهرداری قم ۷۰ درصد پرداخت‌ها غیرنقدی بوده که این موضوع مزیت و ظرفیت مهمی به‌حساب می‌آید.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر اینکه این پشتیبانی در هر دو بخش کسب درآمد و انجام هزینه  تعریف‌شده است، تصریح کرد: بهدلیل قطبِ علم و زیارت بودن، جذابیت زیادی در خریدوفروش ملک و املاک در قم وجود دارد و شهرداری نیز با پشتوانه‌های قانونی از املاک برای پشتوانه طرح‌ها استفاده می‌کند.

وی موضوع تملکات در شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: از حدود سه‌هزار میلیارد تومان گردش مالی در محدوده هزینه در شهرداری قم، حدود یکسوم تملک است و گردش مالی هزارمیلیارد تومانی به‌عنوان تملک در سال عدد بسیار بزرگی محسوب می‌‍شود که این معاونت در قالب کمیته تملک؛ سیاستگذار، مجری و تسهیل کننده این موضوع در شهرداری است.

حسام نژاد تطبیق اقدامات شهرداری با قوانین را یکی دیگر از وظایف این معاونت دانست و با تأکید بر اینکه عملکرد شهرداری شفاف است گفت: پاسخگوترین حوزه در قبال نهادهای نظارتی در شهرداری، معاونت مالی و اقتصادی است و امور قراردادها، کمیسیون معاملات، کمیسیون انتخاب مشاور، ماده ۱۴، ماده ۳۱ و … همه از بخشهای این معاونت هستند که حرکت قانونی شهرداری در همه حوزه‌ها را پیش می‌برند. ***

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *