۵ مرکز فناوری با حضور معاون رئیس جمهوری در قم افتتاح شد

سپهر اقتصاد– پنج مرکز خلاقیت، نوآوری و فناوری  با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در قم به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، افتتاح شعبه پارک علم و فناوری پردیس فارابی دانشگاه تهران، افتتاح مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری استان، افتتاح ساختمان مرکز فناوری و رشد (حجره نوآوری)، افتتاح مرکز خلاقیت و نوآوری مبتدا و همچنین افتتاح مرکز نواوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از جمله طرح هایی است که با حضور معاون علمی ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین ستاری در این سفر فاز ۲ پلتفرم پخش زنده دروس مدرسه فقاهت را در مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور رونمایی کرد. معاون علمی ریاست جمهوری در سفر خود به قم امضای تفاهم نامه تاسیس پردیس خلاقیت و نوآوری جهان اسلام با مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور را در دستور کار دارد. بازدید از شرکت های دانش صنایع شیمیایی و تولید کننده ابزار پزشکی در شهرک صنعتی شکوهیه، بازدید از نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور استان، بازدید از مرکز نوآوری مجتمع کوثر پارک علم و فناوری، بازدید از محل پیشنهادی کارخانه نوآوری قم و همچنین بازدید از مجموعه خانه ماهد از جمله برنامه های معاون رئیس جمهوری در قم است.
 ستاری همچنین در آیین افتتاحیه مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و خانه فناوری های اصفهان و مشهد، در قم، افزود: روزگاری تصورم این بود که توسعه یک امر سخت افزاری است؛ سپس به این باور رسیدم که توسعه یک مقوله نرم افزاری است اما امروز به این نتیجه رسیدم که توسعه در درجه اول تغییر رویکرد و از جنس فرهنگ است. وی افزود: این که مشاهده می کنیم آموزش های ارائه شده در مراکز آموزش عالی و سایر نهادهای علمی خروجی خود را در سفره مردم نشان نمی دهد از این حکایت دارد که یک جای کار در شیوه ها یا روشهای آموزشی ایراد دارد. ستاری گفت: هدف ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه آموزش را تا سفره های مردم و اشتغال نهایی دنبال کنیم و بستر چنین امری را هم فراهم نماییم. به گفته وی، اینکه ما نتوانسته ایم در این سالها یک عروسک بومی ساخته و تجاری سازی کنیم تا کودکانمان به جای "باربی" یا سایر عروسک های خارجی با آن سرگرم شوند؛ یعنی یک جای کار در مساله فرهنگ می لنگد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: ما به عنوان یک کشور علمی سالانه به تعداد بسیار بالایی مقاله می نویسیم ولی در دست آخر وضعیت بازار خودرو و مسکن ما در این شرایط نامطلوب قرار می گیرد. ستاری یادآور شد: ما در عرصه آموزش سالانه میلیاردها تومان بودجه مصرف می کنیم تا مردم زندگی بهتری داشته باشند و از سطح فرهنگی بالاتری برخودار شوند. وی خاطرنشان کرد: سالانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در آموزش و پرورش و ۲۴ هزار میلیارد تومان در مراکز آموزش عالی وغیره مصرف می شود و باید نتیجه این هزینه ها یک جایی خودش را نشان دهد. ستاری اظهار داشت: تعداد صفحات فارسی در حوزه فناوری های آی تی و هایتک فارسی در مقایسه با کشورهای عربی تا ۴ برابر بیشتر است ولی همچنان نیاز به تولید محتوا در این عرصه احساس می شود. وی در ادامه، بیان کرد: اقدام دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ورود به عرصه های نوین خلاقیت و نوآوری در تیلیغ دین و فرهنگ یک پیشرانی مهم در این حوزه است و معاونت علمی ریاست جمهوری از آن حمایت خواهد کرد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر