۶۱ درصد مردم قم تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی

سپهر  اقتصاد- مدیرکل تامین اجتماعی استان قم: جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی استان قم از مرز ۷۸۰ هزار نفر یعنی ۶۱ درصد جمعیت استان گذشت.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، ۶۱ درصد مردم قم تحت پوشش سازمان تامین اجتماعیمدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ هزار نفر برای تمدید و یا تعویض دفترچه به مراکز تامین اجتماعی مراجعه می کنند گفت: برای ارتقای سلامت خانواده‌ها و پیشگیری از شیوع کرونا طرح تمدید و تعویض دفترچه‌ها غیرحضوری از سال گذشته آغاز شده است.
دادخواه افزود: بیمه شدگان زیرپوشش برای تمدید با کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع و ارسال کدملی می توانند از خدمات ۷۰۰ مراکز درمانی و پزشکی طرف قرارداد بهره‌مند شوند.
وی یادآور شد از اول اسفندماه پارسال هم تعویض دفترچه‌ها به صورت غیرحضوری شده به طوری که بیمه شده با کدملی خود می تواند به مراکز درمانی مورد نیاز مراجعه و خدمات دریافت کند و به این صورت با دفترچه‌های کاغذی برای همیشه خداحافظی شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از تشکیل بانک اطلاعات رایانه‌ای سوابق بیمه شدگان خبر داد و گفت: با اجرای این سیستم تنها دسترسی به مدارک و سوابق بیمه شدگان به سرعت انجام می‌شود بلکه از مفقود شدن و یا از بین رفتن مدارک پیشگیری خواهد شد.
وی یادآور شد تاکنون ۳۰۰ هزار پرونده قدیم و جدید به بانک اطلاعات رایانه‌ای سپرده شده است و از این به بعد پرونده به صورت دستی و فیزیکی نخواهیم داشت.
مدیرکل تامین اجتماعی اضافه کرد: طرح ۳۰۷۰ امسال با قوت و شدت برای با ارائه ۳۰ خدمت به صورت غیر حضوری در کشور اجرا خواهد شد که طرح تمدید و تعویض دفترچه‌ها یکی از این خدمات سی گانه است که از مراجعه ماهانه ۵۰ هزار و سالانه ۶۰۰ هزار بار به شعب جلوگیری خواهد کرد.
دادخواه افزود: از ۳۰ خدمت تاکنون ۲۶ خدمت عملیاتی شده و باقی مانده خدمات هم طی سال جاری اجرایی می‌شود که بدین صورت همه فعالیت‌ها و خدمات بیمه شدگان و کارفرمایان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری صورت می‌گیرد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر