آخرین نرخ بیکاری در استان قم هشت درصد اعلام شد

سپهر اقتصاد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: نرخ بیکاری در جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر این استان، در تابستان امسال هشت درصد بوده، این نرخ در سطح کشور ۹.۷ درصد برآورد شده‌است.

حسن نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار توسط مرکز آمار ایران در فصل تابستان سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: نرخ بیکاری استان قم در فصل تابستان سال۱۴۰۱ ، ۸.۴ درصد و در سطح کشور ۸.۹ درصد بوده‌است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان قم در فصل تابستان۱۴۰۲ نسبت به فصل مشابه سال قبل چهار دهم درصد و در کشور یک دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در فصل تابستان۱۴۰۲ استان‌های آذربایجان غربی و خراسان شمالی با ۵.۱ درصد، کمترین نرخ بیکاری و سیستان و بلوچستان با ۱۲.۵ درصد، بیشترین نرخ بیکاری را داشته و قم با هشت درصد از لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری دارای رتبه ۲۰ کشور می‌باشد این در حالیست که قم در فصل مشابه سال قبل نیز با ۸.۴ درصد نرخ بیکاری از لحاظ پایین بودن این شاخص، دارای رتبه ۲۰ کشور بوده‌است.

نادری با اشاره به چکیده وضعیت اشتغال و بیکاری در قم و مقایسه آن با کشور و فصل مشابه سال قبل گفت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در این استان ، در فصل تابستان ۱۴۰۲ ،۳۸ درصد برآورد شده‌، این نرخ در سطح کشور، ۴۱.۶ درصد بوده‌است.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان قم در فصل تابستان سال ۱۴۰۱ ، ۳۶.۵ درصد و در سطح کشور، ۴۱ درصد بوده‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم افزود: نرخ مشارکت اقتصادی این استان و کشور در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به فصل مشابه سال قبل، به ترتیب ۱.۵ و ۶. درصد افزایش را نشان می دهد.

وی یادآور شد: قم در بین استان‌های کشور در نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان سال۱۴۰۲ در جایگاه بیست و پنجم کشور قرار دارد که نسبت به جایگاه آن در فصل تابستان سال گذشته، ۲ پله کاهش داشته‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر