آغاز دومین کنفرانس ملی «فضای سایبر» در قم

سپهر اقتصاد-دومین کنفرانس ملی «فضای سایبر» در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این کنفرانس، باحضور اساتید، محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به ابعاد علوم انسانی و فنی فضای سایبر از منظر راهبردی، مبانی فلسفی و نظری فضای سایبر و ایجا راه حل‌های فنی برای مسائل موجود کشور در حوزه فضای سایبر پرداخته می‌شود.
کاظم فولادی دبیر علمی این کنفرانس گفت: ۱۱۴ مقاله در ۳۰ محور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که در نهایت ۶۰ مقاله با نظر داوران شایسته ارائه شد.

حکمرانی فضای سایبر، جنگ در فضای سایبر، روان شناسی سایبر، سایبرنتیک کوانتومی، امنیت سایبری، جرائم سایبری و اقتصاد سایبری برخی از مهمترین محور‌های مقالات ارسالی به این کنفرانس به شمار می‌روند.

حجت الاسلام نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم در آئین آغاز این کنفرانس با اشاره به اهمیت موضوعات سایبر در توسعه کشور ابراز امیدواری کرد: استفاده از تخصص و توان اندیشمندان این حوزه و برنامه ریزی و استراتژی‌های سایبری در کشورمان بدون شک، رفع و عفع تهدیدات دشمن در جنگ سایبری را بدنبال دارد.

گفتنی است دومین کنفرانس فضای سایبر که از امروز در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران در قم آغاز به کار کرد تا ۱۱ آبان ادامه دارد.

در روز پایانی این کنفرانس (پس فردا ۱۱ آبان) به میزبانی پردیس مرکزی دانشگاه تهران ازصاحبان مقالات برتر تجلیل می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر