آغاز طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه بازار شب یلدا

سپهر اقتصاد-طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه بازار شب یلدا از 15 آذر در استان قم آغاز و تا آخر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم، تقی حسام گفت: طرح نظارتی ویژه بازار شب یلدا با هدف نظارت بر فروشگاههای مواد غذایی، میادین میوه و تره بار، آجیل و شیرینی و غیره در قالب گشت های مشترک تعزیرات حکومتی از 15 آذر آغاز شده و تا آخر ماه جاری ادامه دارد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: این طرح با محوریت تعزیرات حکومتی با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از حقوق مصرف کنندگان با همراهی بازرسان دستگاههای متولی امر نظارت بر بازار از قبیل سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صمت و اتاق اصناف از واحدهای صنفی بازرسی و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به تشکیل پرونده اقدام و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال می شود.

حسام گفت: با توجه به اختیارات قانونی اخیر سازمان تعزیرات حکومتی، واحدهای صنفی متخلف علاوه بر 10 برابر شدن جریمه، به اشد مجازات و تعطیلی واحد صنفی نیز محکوم می شوند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: اتحادیه های مربوطه باید در این ایام به واحدهای صنفی زیر مجموعه خود نظارت بیشتری داشته باشند و شهروندان محترم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی می توانند شکایت خود را به سامانه تلفنی 124 گزارش داده و یا در سامانه شکایاتTazirat135.ir ثبت نمایند.

تعزیر قاچاقچی ماژیک لوازم التحریر

قاچاقچی ماژیک لوازم التحریر در قم علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم، تقی حسام گفت: پرونده قاچاق ماژیک لوازم التحریر به ارزش 2 میلیارد ریال در شعبه سوم تعزیرات حکومتی استان قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا متهم را به پرداخت چهار میلیارد ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش کالا محکوم کرد.

حسام گفت: مأموران نیروی انتظامی استان در بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی قم به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و در بازرسی از آن تعداد 20 هزار ماژیک به ظن قاچاق کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

جزئیات رسیدگی به 2 پرونده تخلف در یک نمایندگی خودرو

یک نمایندگی خودرو در 2 پرونده به دلیل ارایه نکردن خدمات پس از فروش به پرداخت هشت میلیارد و 300 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم، تقی حسام گفت: پرونده تخلف یک نمایندگی خودرو در 2 پرونده مشابه به دلیل ارایه نکردن خدمات پس از فروش به ارزش 830 میلیون ریال در شعبه چهارم اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم رسیدگی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام های انتسابی را محرز و علاوه بر الزام به اجرای خدمات مربوط به دوره ضمانت برای خودروی های شاکیان، نمایندگی متخلف را به پرداخت هشت میلیارد و 300 میلیون ریال جزای نقدی معادل 10 برابر ارزش تعهد ارائه نشده محکوم کرد.

حسام گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این 2 گزارش تخلف را تنظیم و پرونده آنها را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر