آغاز عملیات اجرایی ساخت هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان قم

سپهر اقتصاد-در مراسم ویژه‌ای که همزمان در ۷ مرکز دانشگاهی کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، عملیات اجرایی ساخت هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان استان قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، عملیات اجرایی ساخت هزار واحد مسکونی اعضای هیئت علمی، کارکنان و نخبگان دانشگاهی در دانشگاه حضرت معصومه (س) آغاز شد. 

در این مراسم که به صورت مجازی در ارتباط با هفت مرکز دانشگاهی کشور برپا شد، رئیس جمهور در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن و شهرسازی کشور آغاز عملیات ساخت ۶۰۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان را رسماً اعلام کرد. 

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) در این مراسم به تخصیص ۳۰ هکتار از اراضی این دانشگاه برای ساخت واحد‌های مسکونی دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی، این واحد‌ها در قالب نهضت ملی ساخت مسکن برای جامعه دانشگاهی استان ساخته خواهد شد. 

خانم مریم بردبار افزود: با توجه به اینکه دانشگاه حضرت معصومه (س) متعلق به دختران دانشجو است تمامی واحد‌ها با هدف حفظ حریم شخصی خانواده‌ها و دانشجویان و پرهیز از اشراف دید خانه‌ها به فضا‌های ورزشی دانشگاه ساخته می‌شود و همه واحد‌ها به صورت یک طبقه یا نهایتاً دو طبقه احداث خواهند شد. 

وی همچنین از اختصاص ۳ هکتار از اراضی دانشگاه به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان خبر داد و گفت: در حال حاضر زمین مورد نیاز برای ساخت این واحد‌ها تامین شده و امیدواریم با آماده شدن نقشه‌های اجرایی و همراهی خیران، عملیات ساخت این واحد‌ها هرچه سریعتر آغاز شود. 

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) افزود: تاکنون لیست اسامی اعضای هیئت علمی، کارکنان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه حضرت معصومه (س) که بند (ج) آنها سبز بوده به اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت واحد‌های مسکونی ارسال شده است و به مرور دیگر دانشگاه‌ها نیز لیست اسامی متقاضیان ساخت مسکن خود را معرفی خواهند کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر