آمادگی ناوگان حمل و نقل استان قم برای خدمات دهی به مسافران نوروزی

سپهر اقتصاد- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، بیان کرد: کل ظرفیت ناوگان استان قم برای ایام نوروز به کار گرفته شده است؛ در ماه‌های اخیر با پرداخت وام بهسازی به ۵۰ ناوگان شامل؛ ۳۶ دستگاه اتوبوس و ۱۴ دستگاه مینی بوس از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

علیرضا اسدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درگفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش فروش بلیط‌های نوروزی از ۱۷ اسفندماه آغاز شده است، اظهار کرد: ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل ما به صورت اینترنتی و حضوری پیش فروش می‌شود؛ و مابقی این ظرفیت بر اساس تقاضای روزانه شهروندان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: طرح نوروزی جابه‌جایی مسافر به مدت ۲۳ روز، از بیست وچهارم اسفند سال جاری، آغاز خواهد شد و تا هفدهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

اسدی بیان کرد: کل ظرفیت ناوگان استان قم برای ایام نوروز به کار گرفته شده است؛ در ماه‌های اخیر با پرداخت وام بهسازی به ۵۰ ناوگان شامل؛ ۳۶ دستگاه اتوبوس و ۱۴ دستگاه مینی بوس از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان مستهلک و غیر قابل استفاده در استان وجود ندارد، گفت: اطلاع رسانی‌ها در خصوص تمدید کارت هوشمند رانندگان و کنترل معاینه فنی انجام شده لذا ناوگان حمل و نقل ما آماده ارائه خدمات است؛ در صورت لزوم از سرویس کارخانجات و مراکز صنعتی نیز استفاده خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل راهداری استان قم با اشاره به استقرار اکیپ‌های کنترل ناوگان در پایانه‌ها و پلیس راه، یادآور شد: مدیران فنی قبل از حرکت ناوگان از مبادی با کنترل تجهیزات ایمنی و فنی (عاج لاستیک، ترمز و...) و همچنین سیستم سرمایشی و گرمایشی مجوز حرکت را صادر می‌کنند.

اسدی افزود: در تمام اتوبوس‌ها برگه‌های زرد رنگی برای اطلاع رسانی شماره شرکت خدمات رسان و سامانه‌ ۱۴۱ نصب شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکایت خود را ثبت کنند؛ همچنین می‌توانند در پایانه‌های مبدأ و مقصد از طریق دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکلات خود را پیگیری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از هموطنان تقاضا داریم با برنامه‌ریزی سفر کنند و شرایط جوی را از طریق سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری رصد کنند؛ با توجه به همزمانی ماه رمضان و عید نوروز ممکن است در برخی مناسبت‌ها با پیک سفر مواجه باشیم لذا تقاضا داریم مردم حتما قبل از سفر بلیط تهیه کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر