آمادگی یک شرکت دانش بنیان قمی برای حل مشکل ریزگردها

سپهر اقتصاد-یکی از شرکتهای فناور داخلی توانسته با اجرای طرح‌های بیابان زدایی کاشت نهال و مالچ پاشی بخشی از ریزگرد‌ها و گرد و غبار‌های ورودی به شهر قم را مهار کند.

بهگزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، پدیده ریزگرد و گرد و غبار چند سالیست که میهمان ناخوانده شهر ما شده است بطوریکه وضعیت زیست محیطی را با بحران جدی مواجه کرده است؛ در این میان شرکت بهارآوران نسترن با ورود در این عرصه تلاش کرده است تا با اجرای طرح‌های بیابان زدایی کاشت نهال و مالچ پاشی بخشی از ریزگرد‌ها و گرد و غبار‌های ورودی به شهر قم را مهار کند.

این شرکت تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی استان را با اجرای طرح‌های یاد شده کنترل کرده است.

این شرکت دانش بنیان همچنین در برای طرح‌های بیابان زدایی در استان‌های بزرگی همچون خوزستان هرمزگان سیستان و بلوچستان توانسته است بخش زیادی از گرد و غبار و ریزگرد‌ها را مهار کند.

اینگونه که بیات مدیرعامل این شرکت می‌گوید این مجموعه بازار‌ها بودن نیرو‌های متخصص و امکانات پیشرفته توانایی دارد به جنگ گرد و غبار و ریزگرد‌ها برود و با کاشت نهال و مالچ بافی پاشی از وقوع این پدیده زیست محیطی جلوگیری کند.

بیات افزود: همچنین متخصصان این شرکت با تولید نهال‌های مورد نیاز برای بیابان زدایی نه تنها بخش زیادی از نیاز کشور را فراهم کرده بلکه مقادیر زیادی را به کشور‌های همسایه صادر کرده است.

بر اساس آمار‌های موجود از یک ۱۰۰ هزار از اراضی بیابانی استان قم در شرق استان قم ۳۰ هزار هکتار در شرایط بسیار بحرانی قرار دارد که نیازمند اجرای بیابان زدایی است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر