اتاق بازرگانی در پی ارتقا جایگاه استان در شاخص‌های اقتصادی کشور است

سپهر اقتصاد-رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: استان قم هم اکنون در رده نوزدهم رده بندی GDP کشوری است که این جایگاه، جایگاه حقیقی تولید قم در کشور نیست.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، محمد ایرانی در نشست با رئیس بسیج اصناف و هیات همراه، ضمن گلایه از کمبود زیرساخت‌هایی نظیر زمین و حامل‌های انرژی بیان کرد: در دوره‌های قبل قراردادهای مختلفی در جهت رفع این مشکلات به ویژه مشکل برق شهرک‌های صنعتی امضا شده است که امیدواریم با تلاش فعالان بخش خصوصی و کمک بخش‌های حاکمیتی، استان قم در پایان برنامه هفتم توسعه، در رده بندی GDP (تولید ناخالص داخلی) از رتبه کنونی 19 به 5 استان بالای این فهرست صعود کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به شرایط ایده‌آل استان قم برای میزبانی از صنایع مختلف و حضور بازرگانان متعدد گفت: در گذشته صادرات و تولید قم بیشتر بر پایه محصولات کشاورزی بوده که در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر واحدهای صنعتی تغییر بزرگی در این زمینه اتفاق افتاده است که این رخداد، همراه با رشد ظرفیت‌های مربوط به توسعه این بخش صورت نپذیرفته است.

تلاش بسیج تجار برای رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید در کشور

رئیس بسیج اصناف کشور از رونق اقتصادی کشور و رفع موانع تولید و صادرات به عنوان اصلی‌ترین اهداف بسیج تجار نام برد و گفت: بسیج تجار در پی خنثی‌سازی مین‌های کاشته شده در مسیر پر پیچ و خم اقتصاد کشور است که بحمدلله در سال‌های اخیر موفق به انجام این کار شده است.

غلامرضا حسن‌پور در نشست مشترک با هیات رئیسه اتاق بازرگانی قم که در سالن جلسات این اتاق برگزار شد، از رونق اقتصادی کشور و رفع موانع تولید و صادرات به عنوان اصلی‌ترین اهداف بسیج تجار نام برد و گفت: بسیج تجار در پی خنثی‌سازی مین‌های کاشته شده در مسیر پر پیچ و خم اقتصاد کشور است که بحمدلله در سال‌های اخیر موفق به انجام این کار شده است.
حسن زاده در ادامه استان قم را از اصلی‌ترین پایگاه‌های بسیج کشور دانست و افزود: امیدواریم در سال‌های پیش رو اتاق بازرگانی و بسیج تجار از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرده و در مسیر پیشرفت و توسعه بخش خصوصی کشور گام بردارند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر