اتاق قم می تواند به الگوی مدیریت نوین اتاق بازرگانی تبدیل شود

اتاق بازرگانی قم این ظرفیت را دارد که به الگوی نوین مدیریت اتاق بازرگانی در کشور تبدیل شود.

سپهر اقتصاد-نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق بازرگانی قم این ظرفیت را دارد که به الگوی نوین مدیریت اتاق بازرگانی در کشور تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، پیام باقری در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قم که در سالن جلسات ساختمان جدید این اتاق برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت‌های تولیدی و توانمندی های صنعتی قم، این استان را جزو استان‌های تولیدی و تراز اول ساخته است اظهار کرد: متاسفانه این ظرفیت‌ها به خوبی برجسته نشده‌اند چرا که عمدتاً نگاه قاطبه مردم به استان قم یک نگاه مذهبی و زیارتی است و اگر ما دیدگاه مردم را به افق صنعتی استان نزدیک کنیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز با دقت بیشتری در استان حضور خواهند یافت و نتیجتا سرمایه‌های کشور در حوزه تولیدات و محصولات غیر نفتی در آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

باقری افزود: این مسئله که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها به خوبی معرفی نشده‌اند در برخی از استان‌های دیگر نیز به چشم می‌خورد، امیدواریم با تلاش‌های همکاران ما در اتاق‌های بازرگانی برای معرفی جایگاه واقعی استان‌های صنعتی در تقسیم بندی امکانات دولت و همچنین تعاریف بودجه‌ای تأثیرگذار باشیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اگر برخی از مشکلات بخشنامه‌ای و مدیریتی در کشور مرتفع شود در آینده شاهد این خواهیم بود که امید به رشد و توسعه و افتخارآفرینی در واحدهای صنعتی موج خواهد زد و اقتصاد کشور دستخوش بالندگی در عرصه‌های جهانی خواهد بود.

باقری با تاکید بر اینکه در اتاق بازرگانی ایران در دوره دهم به طور جدی موضوع تفویض اختیارات به اتاق‌های بازرگانی پیگیری می‌شود گفت: اتاق ایران با تدوین سیاست‌های راهبردی در خصوص استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بالقوه استان‌ها با دقت این موضوع را پیگیری می‌کند چرا که اتاق‌های استانی در تقسیم بندی جغرافیای اتاق ایران هستند و تفویض اختیار، می‌تواند اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را به یک نمادی از اتاق‌های بازرگانی نوین مبدل کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در اتاق قم در دوره جدید در حال انجام است تصریح کرد: اتاق بازرگانی قم این ظرفیت را دارد که به الگوی نوین مدیریت اتاق بازرگانی در کشور تبدیل شود.

تلاش اتاق قم حمایت عملیاتی از تولیدات و صنعتگران استان است

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: در اتاق بازرگانی قم برای اینکه شعار حمایت از تولید عملیاتی شود در حد امکان تمام مصارف ساختمان را از تولیدات استان قم استفاده می کنیم که امیدواریم این فرهنگ در راستای افزایش کیفیت و توسعه واحدهای صنعتی در همه استان‌ها شکل گیرد.

محمد ایرانی با تاکید بر اینکه وجود شهرک‌های تخصصی چاپ و نشر، فناوری اطلاعات، صنایع چوب و همچنین مگا پروژه شهرک صنعتی الغدیر شرایط ویژه اقتصادی برای استان ایجاد کرده است گفت: استان قم در حوزه‌های مختلف صنعت ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است.
وی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه واحدهای صنعتی در سال‌های گذشته، استان قم را از لحاظ تأمین نیروی کار با مشکل مواجه کرده است گفت: یکی از اقدامات ما در دوره جدید تلاش برای جذب نیروی کار از استان‌های دیگر بوده است و این نشان دهنده آن است که افق تولید در استان قم را با وجود 10 هزار واحد صنعتی، نزدیک ببینیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های 10 گانه اتاق بازرگانی قم در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است و فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرده اند گفت: تشکیل کمیسیون‌های ده‌گانه اتاق بازرگانی قم و همچنین کمیته‌های تخصصی در ذیل آنها با هدف احصاء و پیگیری مشکلات بوده است که خوشبختانه استقبال فعالان اقتصادی استان برای حضور در جلسات نویدبخش آینده روشن صنعت استان قم خواهد بود.
ایرانی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید یک فریضه است گفت: در اتاق بازرگانی قم برای اینکه شعار حمایت از تولید عملیاتی شود در حد امکان تمام مصارف ساختمان را از تولیدات استان قم استفاده می کنیم که امیدواریم این فرهنگ در راستای افزایش کیفیت و توسعه واحدهای صنعتی در همه استان‌ها شکل گیرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر