اثرات تخریب محیط‌زیست به تدریج نمایان می شوند، اما آثار عمیقی بر جای می گذارند

سپهر اقتصاد-محمد منان رئیسی در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک»، در سخنانی اظهار داشت: این سازمان، از مظلوم ترین دستگاههای اجرایی در کشور است، زیرا برخی از مسؤولان نسبت به اثرات مخرب و عمیق معضلات زیست محیطی که به تدریج نمایان می شوند، توجه و آگاهی ندارند.


وی با اشاره به غفلت های گذشته در حوزه محیط زیست، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به ویژه در شهر تهران را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی سیاست های اشتباه در عرصه های مختلف بدون توجه به مسائل زیست محیطی، بروز این وضعیت را در پی داشته است.

منتخب مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوع شهرسازی در کلانشهرها، خاطرنشان کرد: این شیوه شهرسازی و فروش تراکم بی ضابطه، با سبک زندگی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم در تضاد بوده و آسیب های غیرقابل جبرانی برای محیط زیست به همراه دارد.

وی در پایان بر ضرورت توجه و اهتمام مردم و مسؤولان نسبت به مسأله محیط زیست تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید قاطعانه و با اقتدار مدافع حقوق مردم باشد و در برابر هرگونه اقدامی که طبیعت و محیط زیست را به مخاطره می اندازد، ایستادگی نماید.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر