اجرای سومین پویش سراسری خرید امن در فضای مجازی

در حوزه جرایم اقتصادی در ارتباط با کشف احتکار، افزایش عملکرد همکاران انتظامی را شاهد بوده ایم

سپهر اقتصاد-فرمانده انتظامی استان قم از اجرای سومین پویش پیشگیرانه سایبری خرید امن در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اجرای سومین پویش پیشگیرانه سایبری خرید امن در استان همزمان با سراسر کشور گفت: سومین پویش سایبری خرید امن از ۲۶ شهریور تا روز شنبه یکم مهرماه توسط پلیس فتا استان قم همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این پویش با هدف پیشگیری از کلاهبرداری‌های ناشی از خرید و فروش اینترنتی برگزار می‌شود.

سردار میر حیدری ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی در فضای مجازی و کاهش رشد وقوع جرایم کلاهبرداری مالی از  اهداف این پویش بیان کرد و افزود: در این راستا پلیس در نظر دارد با استفاده ظرفیت سایر سازمان‌ها و ادارات در جهت پیشبرد اهداف پویش استفاده نماید.

وی گفت: در طول اجرای پویش به موضوعات مهم در خصوص شیوه‌های صحیح خرید امن پرداخته می‌شود و امید است شهروندان با افزایش سطح سواد رسانه‌ای خود از گرفتاری در دام مجرمین سایبری پیشگیری بعمل آورند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در شش ماهه اول حدود ۶ میلیاردو ۹۴۰ میلیون ریال پرونده کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی به این پلیس ارجاع شده است گفت: در این پرونده ها  از شهروندان به شگرد‌های مختلف کلاهبرداری شده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر