اجرای طرح‌های بازآفرینی مانع از حاشیه‌نشینی در اطراف جمکران می‌شود

سپهر اقتصاد-سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به لزوم توسعه اراضی اطراف مسجد مقدس جمکران، گفت: درصورتی‌که طرح‌های بازآفرینی جمکران اجرایی شود، موضوع حاشیه‌نشینی در این منطقه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز کنترل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در گفت‌وگویی اظهار داشت: به دلیل نگاه‌هایی که در توسعه شهرها وجود داشته، در طی یک دهه اخیر اجازه فعالیت به مجموعه مدیریت شهری قم در خصوص منطقه جمکران داده نمی‌شد و همین امر سبب شد تا مشکلاتی برای مردم پدید آید.

وی گفت: نگاه غیرعلمی و غیر کارشناسی در منطقه جمکران سبب شد تا مشکلات زیادی در حوزه ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در این منطقه ایجاد شود و همین امر موجب شد تا جمکران به منطقه‌ای کم برخوردار تبدیل شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم افزود: در سال‌های اخیر شهرداری قم تلاش کرد تا منطقه جمکران را به طرح تفصیلی شهر اضافه کند.

امراللهی ادامه داد: تلاش می‌شود تا طرح‌های توسعه‌ای در منطقه جمکران اجرایی شود که البته در این راستا اختلافاتی با مجموعه راه و شهرسازی برای تغییر کاربری‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ خیابان در منطقه جمکران طراحی‌شده است افزود: اقدامات لازم برای اجرای این خیابان‌ها شروع‌شده است تا به محور اصلی بافت مسکونی منطقه جمکران تبدیل شود و اقداماتی نیز در حوزه بازآفرینی در این منطقه آغاز شده که امیدواریم با همکاری مجموعه استان، مشکلات منطقه جمکران مرتفع شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم افزود: توسعه اراضی اطراف مسجد مقدس جمکران باید صورت گیرد و دولت نیز به دنبال ایجاد شهرک زیارت در اطراف این مسجد است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نباید اجازه حاشیه‌نشینی در منطقه جمکران را داد افزود: درصورتی‌که طرح‌های بازآفرینی جمکران اجرایی شود موضوع حاشیه‌نشینی در منطقه جمکران و ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز کنترل خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر