اجرای طرح بورسیه صنعتی با هدف کاهش فاصله دانشگاه و صنعت در قم

رئیس بنیاد نخبگان قم از اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان در ۴ دانشگاه استان با هدف کاهش فاصله دانشگاه و صنعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدسعیدرضا منتظری، رئیس بنیاد نخبگان قم در خصوص طرح بورسیه صنعتی که در سطح کشور امسال در حال برگزاری است، گفت: دانشجویان به‌خصوص در رشته‌های صنعتی با واحد‌های صنعتی ارتباطی ندارند و این مسئله تبدیل به دغدغه شده است چرا که نمی تواند دروس عملی دانشگاه را به خوبی فرا بگیرند.

وی گفت: به همین دلیل بنیاد علمی نخبگان طرح بورسیه صنعتی را امسال اجرا می‌کند تا به نوعی فاصله بین دانشگاه و واحد‌های صنعتی و دانش بنیان را پر کند.

منتظری افزود: در این طرح شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی قرار است ارتباط بیشتری با دانشجویان نخبه بگیرند تا بتوانند مشکلات خود را راحت‌تر حل کنند.

منتظری با اشاره به ثبت درخواست ۲۸۰ شرکت‌ صنعتی و دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری قم برای جذب نخبگان، گفت: این واحد‌ها در سامانه سینای بنیاد ملی نخبگان ثبت نام کرده اند و اهلیت آن‌ها نیز سنجیده شده اند.

رئیس بنیاد نخبگان قم گفت: طرح بورسیه صنعتی در دفترچه انتخاب رشته امسال با گسترش بسیار خوبی همراه بوده است و در استان قم دانشگاه‌های حضرت معصومه سلام الله علیها، دانشگاه قم، پردیس فارابی تهران و دانشکده صنعتی ۴ دانشگاهی هستند که تمایل به جذب نخبگان داشته‌اند و دانشجویان می‌توانند با انتخاب دانشگاه‌ها و کد رشته مورد نظر در این طرح ثبت نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به مزایای مختلف این طرح، گفت: دانشجویان شرکت کننده در این طرح ۲ روز در هفته را در واحد‌های صنعتی مشغول به کار و تجربه آموزی می‌شوند و علاوه بر دریافت حقوق ماهیانه از طرف بنیاد نخبگان و شرکت صنعتی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز قرار می‌گیرند.

منتظری افزود: این طرح شامل دانشجویان با رتبه‌های کمتر از ۲ هزار از هر ۵ گروه آزمایشی می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر