اجرای طرح ممنوعیت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز در استان قم

سپهر اقتصاد-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از اجرای طرح ممنوعیت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز در سه ماهه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع صیانت از منابع آب استان که در شهر کهک برگزار شد گفت: طرح ممنوعیت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز برای اولین بار در استان قم عملیاتی می‌شود.

سعید کاویانی افزود: در این طرح با تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز، چاه‌های دارای مجوز که برداشت‌های غیرمجاز دارند اعمال قانون می‌شوند.

وی گفت: براساس آمار و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته حدود ۹۵ درصد حجم برداشت‌های غیرقانونی استان به چاه‌های دارای مجوز تعلق دارد. 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: با اجرای این طرح از جیره‌بندی آب و ورود خسارت به آبخوان‌های استان جلوگیری می‌شود. 

کاویانی تاکید کرد: این طرح در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ علاوه بر شهرستان کهک در کل استان عملیاتی خواهد شد.

در این جلسه ضمن تخصیص ۲ چاه غیرقابل شرب و خارج از شبکه آبرسانی شهرستان کهک برای آبیاری فضای سبز شهرداری کهک مقرر شد در یک دوره ۶ ماهه کلیه آبیاری فضای سبز از طریق این منابع انجام، دسترسی شهرداری به آب شرب جهت آبیاری فضای سبز قطع و اقدامات لازم از سوی شهرداری جهت اصلاح شبکه آبیاری و عدم استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز انجام شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر